Завърши разходката в открития Космос на американските астронавти

Наука

Американските астронавти Виктор Глоувър и Майкъл Хопкинс завършиха работата си в открития Космос и се завърнаха в Международната космическа станция (МКС), предаде РИА Новости.
© Снимка: iStock

Завръщането им бе излъчвано на живо на уебсайта на НАСА.

"В 15.01 ET (21.01 българско време) започна повторната херметизация, което официално ознаменува края на днешното излизане в открития Космос", съобщи НАСА в „Туитър“.

Астронавтите прекараха 6 часа и 47 минути в открития Космос.

В събота астронавтите излязоха в открития Космос в 8.14 ET (14.14 българско време) за дейности по техническата поддръжка на МКС. Астронавтите трябваше да изпълняват задачи, които не са успели да завършат в предишни излизания в Космоса: да усилят конструкцията на термозащитния покрив на шлюза "Куест“, да проверят окачването на устройството за охлаждане и включването на устройството за предаването на данни върху външната повърхност на европейския лабораторен модул "Колумб", да прокарат допълнителни кабели към две външни камери и да сменят безжичната антена на модула "Юнити".“

Тази година вече има четири излизания в открития Космос по американската програма от МКС.

Сега на МКС, освен Глоувър и Хопкинс, работят руснаците Сергей Рижиков и Сергей Куд-Сверчков, американците Катлийн Рубинс и Шанън Уокър и японецът Соичи Ногучи. / БГНЕС