Защо тези жаби се обръщат към канибализъм?

Природа Наука • •

Известна като морска жаба, гигантска жаба и тръстикова крастава жаба, Rhinella marina се храни с насекоми в родната си Южна Америка.

Но през 1935 г. 101 жаби са донесени в Австралия с надеждата да избавят насажденията от захарна тръстика от бръмбари. Отровните земноводни правят малко за ограничаване на популацията на бръмбарите и тутакси се превръщат във вредители, размножавайки се бързо и оказвайки влияние върху местните видове.

Твърде много усти

Днес в Австралия има над 200 милиона тръстикови крастави жаби. Това просто е твърде много, включително за самите жаби, чиято вътрешновидова конкуренция за ресурси еволюира в едно ужасно ново поведение - канибализъм.

В проучване, публикувано в списание Ecology and Evolution, учените откриват, че след като поповите лъжички на тръстиковите крастави жаби в Австралия открият токсин в яйцата на техния собствен вид (същия токсин, който прави жабите отровни за хищниците), поповите лъжички се настървяват и ядат яйцата и излюпените малки.

Това поведение е почти неизвестно при тръстиковите жаби в техния роден ареал. Смята се, че се е появило наскоро сред привнесените в Австралия жаби, като начин за намаляване на конкуренцията между тях. „Те определено са най-големият си враг в Австралия“, казва съавторът на изследването Майкъл Кросланд от Университета в Сидни.

Звярът от блатото - просто попитайте за Rhinella marina в Австралия.