Защо някои хора не се заразяват с коронавирус?

Наука

Екип от University College London установява, че някои хора изглежда са естествено имунизирани срещу коронавируса.

Медицински работници носят защитни маски за лице поради пандемията от COVID-19.

По време на първата вълна на пандемията, учени наблюдават болничния персонал и често взимат кръвни проби от тях. Въпреки високия риск, някои хора успяват да избегнат вируса, съобщава BBC.

Защо някои хора са естествено имунизирани, а други не

Според изследователите това може да се дължи на факта, че тялото се е подготвило за вируса преди пандемията, докато се е борело с подобни вируси. По този начин, Т-клетки на имунната система вече са били способни да разпознават заразени с COVID-19 клетки, както и да ги унищожават. Следователно, преди вирусът да успее да се установи, тялото вече е способно да го държи под контрол.

„Тези здравни работници, които са успели да овладеят вируса, още преди да бъде открит, е по-вероятно да имат нужните Т-клетки преди началото на пандемията“, казва д-р Лео Суодлинг, водещ автор на доклада.

Това откритие може да бъде стъпка напред при разработването на ваксини. Ако този защитен механизъм на Т-клетките може да бъде копиран, ваксинацията срещу вируса ще стане още по-ефективна.

„Това, което научаваме от настоящето проучване, може да бъде от решаващо значение за разработването на друга ваксина. Надяваме се, че то ще доведе до по-нататъшен напредък в разработването на ваксини, защото имаме нужда от всички видове ваксини, които можем да получим“, допълва д-р Александър Едуардс от Университета в Рединг.