За година паяците изяждат повече месо от всички хора, взети заедно

Природа Наука

В рамките на една година паяците изяждат до два пъти повече месо в сравнение с хората, показва ново проучване.
© Снимка: БГНЕС

Според данните за 12 месеца паяците консумират месо в размер на до 800 млн. тона. И макар това число да изглежда притеснително голямо, според учените по този начин членестоногите всъщност извършват изключително полезна дейност. Над 90% от хранителния им режим е съставен от насекоми и с унищожаването на милиони тонове от тях всяка година паяците са важен фактор в естествената екосистема.

Галерия | Паяците са красиви

„Нашите изчисления ни позволиха за първи път да установим в глобален мащаб, че паяците са основните естествени врагове на насекомите“, посочва биолога Мартин Нифелер от Университета в Базел, Швейцария, цитиран от научното издание „Сайънс алърт“. „Заедно с други ядящи насекоми животни като мравките и птиците, те помагат да се намали значително популацията на множество насекоми. По тази причина паяците имат значителен принос за поддържането на екологичния баланс в природата“, допълни още той.

Милиони паяци покриха австралийски град с було от паяжина

Милиони паяци покриха австралийски град с було от паяжина

Рекордни дъждове са причинили сериозни наводнения около Ланкестън, втория по големина град в австралийския щат Тасмания, но синоптиците едва ли са очаквали от небето да завалят...

Заедно с еколога Клаус Биркхофер от Университета Лунд в Швеция, Нифелер е анализирал данни от предишни проучвания, за да може да разбере колко точно храна консумират паяците за година. Според изчисленията на планетата има около 25 млн. тона паяци, които за година могат да изядат между 400 и 800 тона плячка. За сравнение всички хора на планетата, взети заедно, консумират месо и риба в обем на между 280 и 500 млн. тона годишно.

„Тези изчисления изтъкват важната роля, която ловът на паяците играе в полуестествените и естествените хабитати“, посочва още Нифелер, който се надява, че това проучване ще помогне за признанието на ползата от паяците за околната среда. /БГНЕС