Хеликоптер на НАСА направи рекорден полет близо до повърхността на Марс

Наука

От всички малки космически роботи, пръснати из Космоса в момента, Ingenuity, хеликоптерът на НАСА на Марс, който е част от мисията Mars 2020 заедно с марсохода Perseverance, е един от най-забележителните.

малък роботизиран хеликоптер, работещ на Марс като част от мисията на НАСА Mars 2020 заедно с марсохода Perseverance. Снимка от 8 май 2021 г., заснета от една от навигационните камери на борда на марсохода Perseverance.

© Wikimedia Commons / NASA/JPL

Той значително надхвърля първоначалните си цели, като продължава да гравитира като извънземен комар сред червените пясъци на Марс, наслаждавайки се на тръпката от полет в друг свят.

На 28 май НАСА публикува най-новото видео, заснето на 18 април от Ingenuity, което ни позволява да изпитаме тази тръпка сами.

По време на 25-ия си полет, Ingenuity прелита разстояние от 2310 фута (704 м) със скорост 12 мили в час (19 км/ч.). С това поставя рекорд за най-бърз и продължителен полет досега. Но като се има предвид колко добре се справя до момента, очаква се и този рекорд да бъде подобрен.

„За нашия рекорден полет, гледащата надолу навигационна камера на Ingenuity ни предостави спиращо дъха усещане за това какво би било да се плъзгаш на 33 фута [10 м] над повърхността на Марс със скорост 12 мили в час“, казва Теди Цанетос, ръководител на екипа на Ingenuity в Лабораторията за реактивни двигатели на НАСА (JPL) в Южна Калифорния.

Джини, както е известен Ingenuity, премина през период на мълчание в последно време, заради загуба на мощност, но много скоро ще бъде напълно готов да лети отново. Следващият му полет ще бъде 29-и по ред. Не е зле за апарат, който трябваше да направи само пет полета за 30 дни, пише CNET.