В търсене на още гигантски костенурки

Природа

Бе потвърдено, че женската костенурка, намерена на остров Фернандина през 2019 г. по време на съвместна експедиция на Galapagos Conservancy и Parque Nacional Galapagos, е от вида Fernandina Giant Tortoise – вид, който се счита за изчезнал преди повече от 100 години!

Генетичен тест, проведен от учени от Йейлския университет потвърждава откритието. Galapagos Conservancy и Galapagos National Park Directorate спешно стартират експедиции, за да намерят партньор на женската костенурка и да спасят вида.

Женската бе намерена при местна инициатива за спасяване на гигантските костенурки. „Без съмнение това откритие възобновява надеждата видът да се върне към живот“, казва директорът на парка Дани Руеда. През втората половина на 2021 г. рейнджъри и изследователи планират експедиция на остров Фернандина в търсене на още видове костенурки, с които да се продължи съществуването на вида. Вече има надежда, че усилията им ще се увенчаят с успех: през 2019 г. са били намерени следи на две други животни.

Последният жив представител на вида е мъжкият с прякор Самотника Джордж, който умира през 2012 г. на 100 години.

Подводният свят на Галапагос

Подводният свят на Галапагос

Дом на най-голямата общност от акули чук на планетата, морето, което къпе митичния еволюционен рай, вече е резерват, за да гарантира неговото опазване.