В щата Тенеси откриха най-древните инструменти за правене на татуировки

Цивилизация

Заострени пуешки кости за били използвани като игли за татуировки преди повече от 3620 години.

© Снимка: A. Deter-Wolf, T.M. Peres and S. Karacic/Journal of Archaeological Science: Reports 2021

Две по-рано намерени пуешки кости със заострени краища са най-старите известни инструменти, с които са правили татуировки. Още две, открити на същото място, вероятно са били използвани за същата цел.

Нови микроскопски проучвания на намерените кости със заострени краища сочат, че индианците са ги използвали за правене на татуировки преди около 5520 и 3620 години.

„Това са най-древните оцветени с пигменти кости, които са се използвали като инструменти за татуировки“, казват археологът Аарон Дитер-Улф и колегите му от Tennessee Division of Archeology в Нашвил.

Находките сочат, че татуировките на индианците в източната част на Северна Америка са по-стари с повече от хилядолетие от смятаното досега. Най-старите установени татуировки са на Ледения човек Йоци, който е живял преди около 5250 години в Европа, но учените не са намерили инструментите с които те са били направени. Екипът учени пояснява, че подобни „игли“ са били изработвани и от еленски кости. Миди със следи от пигменти, намерени в гроба, вероятно са съдържали разтвор в който татуиращите са потапяли инструментите си.

Първите подобни кости, както и комплект за татуиране археолозите са намерили през 1985 г. в гроб край Фърнвейл, Тенеси. Проучването е публикувано в Journal of Archaeological Science: Reports.

Откриха най-древните татуировки върху мумии в Египет

Откриха най-древните татуировки върху мумии в Египет

Древните египтяни са се татуирали по-рано отколкото се смяташе досега.

Гибелта на Ледения човек

Гибелта на Ледения човек

След множество сложни изследвания на 5000-годишната мумия на Ледения човек учените стигнаха до заключение, че е бил убит.