Устойчив излет в планината? Мисията възможна с Fjällräven

Пулсът на времето

Правилно подбраната екипировка и трекинг събития могат да допринесат за позитивната нагласа и отношение към природата.

Галерия | Устойчив излет в планината? Мисията възможна с Fjällräven

Вижте 3 снимки

С разхлабването на мерките след първоначалната карантина планините по цял свят изпитаха значителен прираст на посещаемост. Изследванията показват, че прекараното време сред откритите поля и планини може да ни направи по-щастливи, по-здрави и да промени нашите възприятия за околната среда. Но независимо дали посещавате планината за първи или пореден път, всеки излет идва със своите неписани правила.

Подготовката е от значение

Макар разходката сред тучните природни пътеки да е добра за нашето физическо и психическо здраве, начинаещите планинари следва да се придържат към основните закони, а именно „Бъди добре екипиран и не оставяй нищо след себе си, освен спомените“. За жалост заради пандемията възможността за организирани дейности, където хората могат да се научат как да се наслаждават отговорно на природните ценности, е почти минимална. Но това не трябва да отказва начинаещите планинари.

Във философията на шведската компания за екипировка Fjällräven е заложено уважението към природата и споделянето на нейните красоти с други хора. 60 години по-късно компанията е все така целеустремена в своята мисия да вдъхнови света към отговорно и устойчиво поведение в природата. Марката постига това като предлага на своите потребители издръжливи и функционални модели екипировка, както и организира събития като Fjällräven Classic.

Крехкият баланс

Съществен принос към екологичната следа на една модна компания има изборът на суровите материали. Затова Fjällräven използва материали, които са с нисък въглероден отпечатък, но същевременно изпълняват своето предназначение. Основните ценности на Fjällräven при проектирането на моделите екипировка е балансът между функционалността и устойчивостта. Шведската компания знае, че промяната започва първо от нас самите и затова проектира всяка една дреха с оглед на нейния устойчив отпечатък, полезността за крайния потребител и залага на дизайн, неподвластен на времето.

През 2015 година компанията решава да забрани използването на перфлуорвъглеводородите (PFC) в своите водоустойчиви продукти, след като се появяват изследвания за наличието на този химикал в кръвта на антарктическите пингвини и полярните мечки.  Дългосрочните ефекти от PFC все още не са изяснени, но съществуват предположения, че химикалът засяга имунната и хормонална система както при хората, така и при животните.

Да произвеждаш функционално, дишащо shell яке без да използваш токсичния химикал PFC е предизвикателство, но продуктовият екип на Fjällräven впряга всичките си усилия и създава новаторската материя Eco- Shell, като комбинира рециклиран и девствен полиестер, както и нова технология за импрегниране.

След представянето й през 2015 година, колекцията Eco Shell на Fjällräven претърпя експанзия и днес предлага екипировка за всякакви приключения. Този сезон колекцията Eco-Shell е съпътствана от High Coast Hydratic, за да предостави надеждна и устойчива трекинг екипировка, пригодена за всякакъв терен. Въпреки нововъведенията марката не се отклонява от принципите си и продължава да произвежда водоустойчиви якета без PFC.

Устойчивите събития на открито

Fjällräven вярват, че колкото повече време хората прекарват сред природата, толкова повече те я оценяват и са готови да я защитят. Част от устойчивата стратегия на бранда е да организира трекинг събития като Fjällräven Classic и Fjällräven Polar. С тях марката цели да повиши взаимодействието на хората с природата, но и да образова за това как да сме по-устойчиви при излети.

Fjällräven Classic e създаден от основателя на компанията Оке Нордин през 2005 г. Събитието в своята същност представлява бележито пътуване сред природата, отворено за аутдор ентусиастите от всички нива. Трекингът обхваща няколко дни, а участниците извървяват похода със свое собствено темпо. От Fjällräven се грижат за логистичните специфики като транспорт и планиране на маршрута.

Участието във Fjällräven Classic дава на хората увереност, знания и стандарти за поведение, необходими за успешното самостоятелно наслаждаване на природата. Такива събития целят също така да повишат интереса на обществото към природата и увереността в предприемането на излети на открито.

Светът утре зависи от решенията, които взимаме днес. На пръв поглед елементарни неща като дрехите, които носим и съботно-неделната разходка в планината могат да навредят на планетата повече отколкото очакваме. Но избирайки компании като Fjällräven, която си е поставила за цел да е максимално в полза на планетата и отвътре и отвън, можем да сме сигурни, че ще сме винаги в крак с природата!

Моделите екипировка на Fjällräven са налични в магазина на марката в The Mall, етаж 0, както и в онлайн магазина на www.fjallraven-shop.bg. За най-новите вести за Fjällräven Classic може да посетите www.classic.fjallraven.com. Всички видеоклипове за изданието на 2020 г. са достъпни в официалния канал на марката тук.