Учените откриха: Земята губи тонове кислород в космоса

Наука

Въпреки че магнитното поле и фотосинтезата на растенията помагат за запазването на земната атмосфера, в космоса всеки ден изтичат по няколко тона кислород.
Снимка:NASA
Дълга експозиция на двете ракети от проекта VISIONS-2, пуснати в 12:06 и 12:08 ч. на обяд на 7 декември в небето над Норвегия. Снимка:NASA

Учени от НАСА наскоро разследваха какво причинява „бягството на атмосферата“ и къде отива тя. Откритията са публикувани в прес рилийз на Nasa Earth Observatory.

Северните сияния причиняват затопляне на атмосферата.

Полярните сияния са впечатляващи небесни явления и както учените  установяват именно те са тясно свързани с отделянето на кислород в космоса.

Галерия | Седем вълшебни места за наблюдаване на полярните сияния

Северните сияния произвеждат енергия, от която горната част на атмосферата се затопля. По този начин кислородът получава енергията, която му е нужна да се отдели в космоса. Особено откъм онази част на земята, където е нощ, полярните сияния могат да изпращат големи количества атмосферни газове в космоса, установяват учените.

Сега астрономите искат да разберат дали това се случва и в другата част на земята и за целта вече са изпратили тестови ракети в небето над Норвегия.

„Ясно можем да видим „атмосферния фонтан““, казват учените  относно резултатите от тестовите ракети за онази част от планетата, където е ден, но добавят, че са нужни още изследвания.

Галерия | Защо Северното сияние издава странни шумове?

Проектът VISIONS-2 е част  от международна инициатива, която предвижда пускането на 11 ракети в рамките на две години. Учените се надяват да използват резултатите не само за да разберат повече за еволюцията на Земята, но и за еволюцията на други планети.