Учени допускат бъдещ сблъсък на Земята с Марс

Наука

Геофизикът Стивън Майърс и колегите му от Уискънсинския университет в Медисън, САЩ, допускат сблъсък на Земята и Марс след милиарди години, макар вероятността да е сравнително малка, пише изданието Scientific American.
Учени допускат сблъсък на Земята с Марс.
Снимка: БГНЕС
Учени допускат сблъсък на Земята с Марс. Снимка: БГНЕС

Изследователите правят заключението, че Слънчевата система е хаотична, т.е. поведението ѝ е чувствително към промяна в условията. В конкретния случай това означава, че дори и малки промени в елементи на орбитата на планетата може да предизвика след време значителна промяна в общата динамика на системата.

Галерия | Защо досега на Марс не е стъпил човек

Изследователите отбелязват, че през последните 50 милиона години орбитата на Земята леко променя формата си в интервали от 2,4 милиона години. Изменението на климата се наблюдава приблизително със същата честота. Въпреки това, както твърдят учените, преди около 85 милиона години периодичността на изменението е била 1,2 милиона години.

Галерия | Четири години на Марс - невероятното пътешествие на...