Тумор от 3D принтер: нов метод дава надежда в борбата с рака

Наука

Израелски учени от Телавивския университет работят върху нов начин индивидуално да таргетират лечението на рак при всеки пациент. За целта те използват тумори от 3D принтер.

От пациента лекарите вземат ракови клетки като основа за саморазвиващия се тумор, след което използват този модел, за да пробват различни лабораторни методи на лечение и да установят кои са най-добрите. Това позволява на учените да разработят индивидуално лечение за всеки случай.

Тази процедура е „повратна точка в персонализираната медицина“, казва Офра Бени от Йерусалимския университет, цитирана от Spiegel. „Колкото по-добро е копието от 3D принтера, толкова по-вероятно е да се намери лечение на което пациентите ще реагират.“

„Имаме около две седмици, за да тестваме всички възможни терапии върху един конкретен тумор, за да намерим възможно най-доброто решение,“ казва Ронит Сачи-Файнаро, която оглавява изследователския екип в Телавивския университет. Ако туморът, използван за модел, намалее или метаболизмът се забави, значи използваният метод е обещаващ.

Опитът на другите: хиляди случаи на рак биха могли да бъдат предотвратени с витамин D