Това лято Млечният път ще бъде видим без телескоп

Природа

Лятото е най-доброто време да видите Млечния път в Северното полукълбо без телескоп. Ето как и кога може да се насладите на гледката.

Взирайки се в звездите от Млечния път в планината през нощта. 14 юли 2020, България.

© Кредит: da-kuk/iStock

Лятото е най-доброто време от годината да видите Млечния път. През юли и август светлият център на нашата галактика става видим, но само за онези, които са на точното място в точното време. Ако небето е ясно, е възможно да видите милиарди звезди, обсипали нощното небе.

Ключът е да откриете място с минимално светлинно замърсяване в безлунна нощ. Това прави само около 10 нощи - тези около новолунието - през всеки от летните месеци, подходящи за наблюдаване на Млечния път, пише Live Science.

Ето кои дати са най-доброто време да видите Млечния път това лято и есен:

• от 28 юни до 8 юли;
  • от 28 юли до 7 август;
  • от 26 август до 6 септември;
  • от 24 септември до 5 октомври.

След като откриете максимално тъмно място, оставете очите си да се адаптират към тъмнината поне за 20 минути. Това означава да не гледате смартфон или друг ярък, бял източник на светлина след залез слънце. За да намерите тъмно място, може да използвате Find a Dark Sky Place, Dark Site Finder или light pollution map.

При подходящо тъмно небе можете да видите Млечния път с невъоръжено око, но добър малък телескоп или чифт бинокъл за наблюдение на звезди може да ви помогне да увеличите мащаба на интересните обекти и да се възползвате от някои от най-добрите възможности за наблюдение на звезди през 2024 г.