STIHL увеличава дела на акумулаторните уреди в общите продажби

Пулсът на времето

Групата STIHL, водещ производител на моторни триони и задвижвани с двигател градински уреди, успешно реализира своята стратегия за акумулаторни уреди и през стопанската 2023 година.

Председателят на Борда на директорите на STIHL г-н Михаел Трауб подчертава: „STIHL е на път да заеме водеща позиция в сегмента на акумулаторните уреди...

Председателят на Борда на директорите на STIHL г-н Михаел Трауб подчертава: „STIHL е на път да заеме водеща позиция в сегмента на акумулаторните уреди.“

© STIHL

Активната на международно ниво семейна компания успя да увеличи дела на продажбите на акумулаторни уреди до 24% - след 20% през предходната година. С това вече почти всеки четвърти продаден продукт на STIHL е акумулаторен уред.

Председателят на Борда на директорите, Михаел Трауб подчертава: „STIHL е на път да заеме водеща позиция в сегмента на акумулаторните уреди. Нашите клиенти знаят, че могат да разчитат на високото качество на нашите продукти и сервизни услуги."

В същото време изминалата стопанска година беше повлияна от различни предизвикателства. След години на особено силен растеж по време на пандемията от коронавирус, целият бранш сега се намира във фаза на консолидация. През стопанската 2023 година оборотът на Групата STIHL достигна общо 5,3 милиарда евро (за предходната година: 5,5 милиарда евро). Въпреки лекия спад в сравнение с миналата година с 4,1 процента, оборотът продължава да е на значително по-високо ниво спрямо периода преди пандемията от коронавирус. Ефектите от промените във валутните курсове също повлияха оборота отрицателно: Без тези ефекти спадът в оборота би възлизал само на 1,1% процента. Броят на служителите в световен мащаб е намалял към 31 декември 2023 г. с 3,6 процента на 19 805 служители. (за предходната година: 20 552 служители).

Председателят на Борда на директорите Михаел Трауб обяснява: „След три изключително силни години на растеж, през 2023 г. се сблъскахме с намаляващо търсене". Тази фаза, която преживяхме заради пандемията от коронавирус, приключи.

Изолацията и ограниченията за пътуване доведоха до ефект на затваряне в пашкул. Поддръжката на дома и градината беше много актуална и много клиенти инвестираха в нови уреди. Високата инфлация и повишаването на лихвените проценти помрачиха потребителските нагласи. Към това се добавят големите складови наличности в дилърската мрежа, които първо трябва да бъдат разпродадени."

В световен мащаб регионите се развиха различно през 2023 г.:

  • САЩ с техния дял от около една трета от оборота са най-големият пазар с крайни потребители на STIHL. Поради метеорологичните условия там нямаше пролетен сезон. Канада пострада от големи горски пожари и наводнения. В резултат на това продажбите в Северна Америка бяха значително по-слаби в сравнение с предходната година. Същевременно STIHL успя да разшири дилърската си мрежа и да увеличи пазарния дял на акумулаторните продукти в Северна Америка.
  • В Латинска Америка явният спад на потребителския климат беше обусловен от високата инфлация, политическата нестабилност, влошаващата се ситуация със сигурността и липсата на стимули за покупки от страна на правителствата. Въпреки това мерките за насърчаване на продажбите позволиха техния лек ръст в някои страни, преди всичко в Бразилия.
  • В Централна Европа пролетта беше продължителна и влажна, а ранното лято сухо. Това намали търсенето на градински уреди на STIHL като например косачки. На вътрешния пазар в Германия, където STIHL генерира около 10 процента от приходите си в световен мащаб, компанията регистрира значителен спад в продажбите. През 2023 г. на немския пазар, както и в глобален контекст влияние оказаха инфлацията, тенденцията при лихвите, високите цени на електроенергията и въздържането на потребителите от покупки. Западна Европа като цяло също отбелязва ниво под миналогодишното, както и Източна Европа. STIHL напълно спря доставките за Русия.
  • Нивото на продажбите в Азия е незначително под това от предходната година, докато Океания понесе по-значителни загуби.
  • От друга страна е радостен фактът, че Африка регистрира ръст на продажбите, особено Южна Африка. Растежът на африканския континент подчертава потенциала на тези развиващи се пазари, който STIHL възнамерява постоянно да оползотворява. Затова през 2023 г. компанията създаде две нови маркетингови дружества в Мароко и Камерун, за да засили още повече присъствието си в обещаващите региони на Северна и Централна Африка.
STIHL постоянно разширява своето портфолио от акумулаторни уреди и с новия акумулаторен ъглошлайф STIHL TSA 300 представя високопроизводителен модел з...

STIHL постоянно разширява своето портфолио от акумулаторни уреди и с новия акумулаторен ъглошлайф STIHL TSA 300 представя високопроизводителен модел за многостранна употреба.

© ​STIHL

Акумулаторният сегмент с продължаващ ръст

Докато продажбите на бензинови продукти спаднаха значително, за радост бизнесът с акумулаторни уреди и косачки роботи iMow се разрасна. Особено в Западна Европа и Северна Америка типът задвижване с акумулаторни батерии вече играе съществена роля, която в следващите години ще придобие още по-голямо значение. STIHL се стреми да увеличи продажбения дял на акумулаторните продукти до 2027 г. на поне 35 процента, а за 2035 г. целта е достигането на 80 процента. Разширяването на портфолиото от акумулаторни продукти и ориентирани към тях услуги е в разгара си - както по отношение на асортимента от ръчни уреди, така и с оглед въвеждането на нови продукти с колесен механизъм. Така например през януари 2024 г. STIHL представи на своя най-голям и важен пазар, САЩ, първия акумулаторен трактор за косене с технология с нулева траектория на завиване. Само през следващите две години в световен мащаб ще бъдат пуснати на пазара 30 нови акумулаторни продукта.

Добра подготовка на STIHL за бъдещето

Михаел Трауб допълва: "От 2019 г. насам ръстът на STIHL е над 30 процента. В момента вървим към нормализиране на растежа. Независимо от това ние продължаваме да следваме дългосрочната ни стратегия за постигане на двойно технологично лидерство, което означава челна позиция в устойчивата трансформация както в сегмента на акумулаторните уреди, така и на машините, оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Заместването на бензиновите уреди с акумулаторни продукти напредва бързо. Това изисква всичките ни усилия за трансформацията, към която подхождаме от позиция на силата. В същото време тази тенденция потвърждава, че сме на прав път. Продължаваме да инвестираме преди всичко в акумулаторната технология на бъдещето и сме уверени, че ще постигнем амбициозните си планове за растеж."

Нов завод в Орадя, Румъния, в който ще се произвеждат акумулаторни уреди, ще започне работа през 2025 г. Церемонията по първа копка се състоя в края на март 2024 г. От средата на 2024 г. акумулаторни уреди ще се произвеждат и в централата във Вайблинген. За 2025 г. компанията обяви, че в централата ще започне също и собствено производство на EC двигатели за професионални акумулаторни продукти, за да задълбочи още повече производствената добавена стойност при акумулаторните продукти.

Високата квота на собствения капитал позволява стратегически инвестиции

С висока квота на собствения капитал от 65,9 процента (за предходната година: 61,9 процента) и солидна структура на баланса, Групата осъществи и през 2023 г. непроменено значителни стратегически инвестиции от собствени финансови средства. С приблизително 432 милиона евро са инвестирани повече средства отколкото през 2022 г. (404 милиона евро) в нови технологии, както и в международното производствено и търговско обединение. Инвестициите отново надхвърлиха амортизациите. Михаел Трауб подчертава: "Средно- и дългосрочно планираме бъдещ растеж, предимно в акумулаторния сегмент. С дългосрочната ни стратегия за инвестиции подготвяме нашето глобално производствено обединение за засиленото търсене на акумулаторни продукти."

Към основните мерки спадат между другото:

  • В САЩ ЩИЛ Инкорпорейтед преустрои 7800 квадратни метра за производството на акумулаторни уреди. С инвестиционната сума от около 13 милиона щатски долара беше разширено производството на акумулаторни верижни триони STIHL, духалки за листа, ножици за клони, тримери и приставки за обкантване, като по този начин стартира производството на десет допълнителни акумулаторни продукта. В допълнение към това ЩИЛ Инкорпорейтед удвои през 2023 г. производствения капацитет за акумулаторни батерии AP.
  • С производството на STIHL FSA 30, през 2023 г. в китайския град Циндау беше поставено началото на производството на акумулаторни продукти. Задвижваният с акумулаторна батерия тример е на конвейерните линии в производственото дружество на STIHL в Азия от октомври 2023 г.
  • ЩИЛ Тирол в Австрия, компетентният център на STIHL за наземно управлявани градински уреди, повиши степента на автоматизация в производството с три нови поточни линии.
  • ЦАМА на Филипините инвестира близо 14,6 милиона евро в нова сграда с площ от 11 500 квадратни метра, за да даде възможност за по-нататъшен растеж в нови продуктови сегменти като кабелни снопове, технически текстил и електромеханични системи за впръскване.
  • ЩИЛ Бразилия инвестира в разширяването на структурата на продажбите си с два нови дистрибуторски центъра в Jundiaí в югоизточния регион, както и в разположения на север Benevides.
  • ЩИЛ Гърция засилва присъствието си в Южна Европа с нов филиал в Кипър. От март 2023 г. в намиращите се в центъра на столицата Никозия помещения се помещават търговски площи, концептуален магазин и работилница за инспекция и сервизно обслужване.
Започва строителството на нов завод на STIHL в Румъния

Вижте повече

Започва строителството на нов завод на STIHL в Румъния

На 27 март 2024 г. беше направена първата копка за изграждането на завод на STIHL в Орадя, Румъния. Обектът ще бъде дом на ново съоръжение за...

Фирмената централа на STIHL със спад на продажбите

Немската фирмена централа, АНДРЕАС ЩИЛ & Ко. KГ, реализира през 2023 г. оборот от 1,6 милиарда евро (в предходната година: 1,8 милиарда евро), което съответства на спад от 11,4 процента.

Броят на служителите в локациите в Германия дори се е повишил леко спрямо миналата година с 1 процент до 6003 заети лица към 31 декември 2023 г. От тях 4 268 са работили във Вайблинген, 254 в Лудвигсбург, 494 във Фелбах, 904 във Вайнсхайм, както и 83 във Вийхс ам Ранден. Дистрибуционният център на STIHL в Дийбург в провинция Хесен наброяваше 323 служители.

Инвестициите надхвърлиха значително миналогодишната стойност и възлизаха на приблизително 163 милиона евро (за предходната година: 136 милиона евро). Голяма част от тази сума се пада на сгради и строителни проекти, в това число и новооткрития през 2023 г. фирмен музей - Светът на марката STIHL във Вайблинген. Музеят предлага изживяване на почти 100-годишната история на компанията и марката. Специален акцент на изложбата е изчерпателна платформа за знания по темата Въодушевление от гората. Светът на марката STIHL е отворен за широката общественост през уикендите. Инвестиции бяха направени и в нови машини и съоръжения. Във Вайблинген между другото беше закупена за 3 милиона евро нова специална хидравлична преса със специално адаптирана конвейерна система, която позволява по-гъвкаво производство.

STIHL остава с оптимистична нагласа

Като независима семейна компания, STIHL е в състояние да планира и действа в дългосрочен план въпреки настоящите предизвикателства. Михаел Трауб поглежда с предпазлив оптимизъм към текущата година: "При актуалните рамкови условия, от настоящата перспектива се надяваме за 2024 г. на лек ръст през втората половина на годината." Фокусът продължава да бъде върху принципното разширяване и обновяване на продуктовото портфолио на STIHL както за частна, така и за професионална употреба. При това много важна роля играе разработването на мощни решения за зареждане за акумулаторни продукти, особено за професионалния сегмент, за да бъде възможна безпроблемната им употреба през целия ден и работата сред и с природата при акумулаторен тип задвижване да бъде още по-комфортна. Също така STIHL продължава да инвестира в IoT възможностите на своите продукти и аксесоари, в разширяването на глобалните канали за продажба с добавянето на решения за електронна търговия и разрастването на глобалната мрежа от специализирани дилъри. Не на последно място, разработването на специални продукти за развиващите се пазари също играе важна роля за по-доброто използване на локалния пазарен потенциал.

​Продуктови новости от STIHL за професионални и частни приложения

Задвижването на градинските уреди с акумулаторни батерии вече e задължителна част от работното ежедневие на много професионалисти, например на заетите в общински предприятия или в градинарството и озеленяването. Напредването на технологията позволява междувременно използването на уредите и там, където до този момент почти изцяло са се използвали бензинови уреди, например на строителни площадки.

  • Акумулаторните трактори за косене с технология с нулева траектория на завиване от серията RZA 700 са налични на пазара в САЩ от януари 2024 г. С голяма продължителност на работа до осем часа, те са разработени за целодневна професионална употреба. Дори големи площи могат да се окосяват ефективно и без междинно зареждане. Благодарение на постоянната скорост на ножа освен това се постига прецизно косене. Със своята здрава и ергономична конструкция, те улесняват ежедневната работа на професионалните клиенти.
  • В акумулаторната система AP ЩИЛ разширява портфолиото си от ъглошлайфи с STIHL TSA 300: Понастоящем най-високопроизводителният акумулаторен ъглошлайф в асортимента на STIHL убеждава с прецизно водене в разреза, работа с минимални вибрации и оптимална балансираност при ниско тегло. Със своята максимална дълбочина на рязане от 110 милиметра, той е особено подходящ за градинарство и озеленяване – и може да бъде включен с натискането на бутон, така че да отпадне трудоемкото стартиране. Акумулаторната батерия AP 500 S доставя благодарение на ламинатната ѝ технология достатъчно енергия за работа с продължителност до 20 минути. Освен стандартно включения в окомплектовката диск за ъглошлайф, като принадлежности се предлагат два нови диска. Диамантният диск за ъглошлайф убеждава с бързина и с до 20 процента повече производителност при рязане. За работа в зони с наложени ограничения на шума като жилищни райони се предлага и по-безшумен режещ диск, който щади не само слуха на съседите, но и на работещия.
  • Също и за предизвикателствата на голяма височина е налице подкрепление: С STIHL HTA 160, най-високопроизводителната към момента акумулаторна кастрачка в асортимента на STIHL, професионалистите по поддръжката на дървета, овощарите и работещите в общински предприятия, в селското и горското стопанство могат да достигнат клони и мъртва дървесина на голяма височина от сигурна позиция на земята и да ги отрежат чисто. Дори неблагоприятните метеорологични условия не са проблем благодарение на сертифицираната според Стандарта IPX4 батерия AP 300 S.
  • За да може машинният парк да е винаги готов за употреба, STIHL Connected предлага подходящото дигитално решение. Напълно преработеното, базирано на облак системно решение дава на професионалните потребители подробен преглед на всички значими данни за уреда, като продължителност на работа, предстоящи технически обслужвания и други. Така е възможно ефективно управление на машинния парк, употребата му може да се оптимизира и прекъсванията на работата да се сведат до минимум.

В съответствие със старта на градинския сезон 2024, STIHL предлага за частните потребители нови продукти от акумулаторните системи AS и AK:

  • Един двигател, много приложения – това стои зад акумулаторния КомбиДвигател KMA 80 R. С помощта на бърза връзка различни КомбиИнструменти се свързват със задвижващия модул и позволяват извършването на най-разнообразни градински дейности: от почистването на пътеки и площи, разрохкване на почвата, подрязване на тревни площи до подкастряне на дървета и оформяне на жив плет. Налични са общо 13 КомбиИинструмента. След като сте приключили с работата, не е необходимо да прибирате множество уреди, а само моторния блок и използваните инструменти, с които е комбиниран.
  • Акумулаторната ножица за клони GTA 26 е задължителна част от асортимента градински уреди на STIHL, а сега посредством удължител е и с разширен спектър на приложение: Дори по-високи клони или труднодостъпни места могат да бъдат достигнати удобно и безопасно от земята с помощта на 1,5-метровия удължител. Резачката за клони може бързо и без инструмент да се преоборудва за преминаване от работа в близост до земята до работа на височината на дървото.

Който обича да прекарва свободното си време в градината или сред природата, се нуждае от правилното оборудване не само по отношение на уредите, но и на облеклото. Затова асортиментът на артикулите за фенове на марката STIHL предлага например много нови функционални и стилни облекла с унисекс дизайн, които могат да се носят в градината или на екскурзии на открито, но също и в градска среда. С ориентация към цвета на марката STIHL, през цялата колекция преминават нюанси от ярко оранжево до цвят ръжда. Разбира се, в асортимента от играчки също има новости, като специалния комплект TIMBERSPORTS® от PLAYMOBIL, както и класики като например детската играчка резачка с визия и усещане на STIHL MS 500i. Фактът, че детската играчка резачка на STIHL e с неподражаема класа, беше потвърден и от TÜV Rheinland, който я подложи по поръчка на STIHL на сравнителен тест с продукти на други производители и ѝ присъди накрая най-високата оценка от 1,9.

Г-н Михаел Трауб, Председател на Борда на директорите на STIHL, по време на пресконференцията

Г-н Михаел Трауб, Председател на Борда на директорите на STIHL, по време на пресконференцията

© STIHL

​STIHL TIMBERSPORTS® с нови акценти

Сезонът на спортните дървосекачи за 2023 г. завърши със Световното първенство STIHL TIMBERSPORTS® в Щутгарт като специална кулминация. Това въодушевление ще бъде пренесено без прекъсване и в 2024 г.: Със Световния трофей и Световното първенство за новобранци в Милано, Италия (25 май) и Световното първенство в Тулуза, Франция (8-9 ноември), датите на събитията вече са определени. Не по-малко вълнуващ ще бъде и Европейският трофей (29 септември) в Белинцона, Швейцария, като следващо международно TIMBERSPORTS® състезание през 2024 г.

Портрет на компанията

Групата STIHL е международно активен световен пазарен и технологичен лидер и разработва, произвежда и продава акумулаторни, електрически и бензинови уреди за горското и селското стопанство, както и за озеленяването, строителството и за лична употреба в двора и градината. Асортиментът се допълва от дигитални решения и сервизни услуги. Продуктите се продават основно чрез специализирана дилърска мрежа, предлагаща сервизно обслужване, и собствени онлайн магазини на STIHL, които през следващите години ще бъдат разширени и в международен мащаб, посредством 44 собствени дъщерни и маркетингови дружества, близо 120 вносителя и повече от 55000 дилъра в над 160 страни. STIHL произвежда в цял свят в 7 държави: Германия, САЩ, Бразилия, Швейцария, Австрия, Китай и Филипините. От 1971 STIHL е най-продаваната марка моторни триони в света. Компанията е основана през 1926 със седалище във Вайблинген близо до Щутгарт. Като устойчив семеен бизнес, STIHL иска да улесни хората при работата им с и сред природата. С 19 805 заети в цял свят през 2023г STIHL постигна оборот от 5,27 милиарда евро.

Пресконференция на STIHL през 2024 за изминалата финансова година (от ляво на дясно): Мартин Шварц (Директор „Производство и управление на материалите...

Пресконференция на STIHL през 2024 за изминалата финансова година (от ляво на дясно): Мартин Шварц (Директор „Производство и управление на материалите“), Анке Клайншмит (Директор „Развойна дейност“), д-р Михаел Прохаска (Директор „Човешки ресурси и право“), Михаел Трауб (Председател на Борда на директорите), Сара Геверт (Директор „Маркетинг и продажби“), Ингрид Йегеринг (Директор „Финанси“) и д-р Стефан Гаспари (Ръководител “Фирмена комуникация“).

© STIHL

АНДРЕАС ШТИЛ ЕООД, България

АНДРЕАС ШТИЛ ЕООД, е част от Немската група STIHL, която разработва, произвежда и предлага на пазара бензинови, акумулаторни и електрически уреди за горското и селско стопанство, както и за поддържане на ландшафта, строителството и за собствениците на частни градински площи. Асортиментът се допълва от дигитални решения и сервизни услуги. От 1971 г. STIHL е най-продаваната марка моторни триони в света. Представителството у нас е основано през 2005 г. и продава продуктите STIHL в България единствено посредством изградена специализирана търговска мрежа с над 150 дилъра и почти 200 магазина в цялата страна. От 2006 г. административно-складовата база на фирмата е на бул. „Ботевградско шосе“ № 431, гр. София. В края на 2023 г. екипът на АНДРЕАС ШТИЛ ЕООД наброява 20 души, което е 5,3% ръст спрямо 2022г. АНДРЕАС ШТИЛ ЕООД завършва фискалната 2023 г. с оборот от 37,422 хиляди лв., което е с 0.6% под резултата от предходната година. 100% от оборота на компанията се формира от продажби в България.