SpaceX взема четирима души на първия си частен полет

Наука

29 годишната Хейли Арсено ще бъде вторият член на екипажа от четирима на борда на мисията Inspiration 4.
© Снимка: iStock

Арсено е медицински асистент в болница „Сейнт Джуд“ в САЩ. Inspiration 4 е първата в света космическа мисия с напълно цивилен екипаж. Арсено се лекува от рак на костите в болницата „Сейнт Джуд“ като дете. Сега тя ще пътува на борда на космическата мисия начело с командир Джаред Айзъкман.

„Когато бях на 10 години болницата „Сейнт Джуд“ ми даде възможност да живея. Сега съм изпълнила мечтата си: да работя там и да пътувам по света“, казва Арсено в обръщение към медиите.

Как се отразяват на човешкото тяло 340 дни в Космоса?

Как се отразяват на човешкото тяло 340 дни в Космоса?

Американският астронавт Скот Кели, който прекара 340 дни в космоса, в момента се бори със световъртеж и свръхчувствителна кожа.

Мисията е планирана за последното тримесечие на тази година. Арсено, Айзъкман и останалите от екипажа ще получат комерсиален космически тренинг от Space X. Мисията ще започне от космическия център „Кенеди“ във Флорида. След приключване на няколкодневното пътуване, космическият апарат Dragon ще навлезе в земната атмосфера и ще извърши меко кацане в крайбрежните води на Флорида.

Милиардерът Джаред Айзъкман, който е на 38, вече пилотира. Той е обещал да дари 100 милиона долара на болницата „Сейнт Джуд“ и приканва и други да се присъединят. С даренията ще се подпомогне разширяването на болницата с цел да се ускори изследователската работа и да се спасят повече деца по света.

Inspiration 4 ще бъде първата мисия в човешката история при която изцяло частен екипаж ще лети в космоса. „Това е важен момент от превръщането на космоса в достъпен за всички“, казва основателят на Space X, Илън Мъск.