Всички {заедно} за по-чиста планета: кампанията на dm за запазването на ресурси

Пулсът на времето

От месец септември 2021 г. верига дрогерии dm стартира дългосрочна кампания под мотото „ще остана опаковка и в следващия си живот“. Всеки, който желае, може да посети магазини dm и да остави там своите празни опаковки от козметични и почистващи продукти.

© Илюстрация: Shutterstock

Какво е общото между шампоана за коса, бебешко олио и перилния препарат? Това, че всички те се съхраняват в пластмасови опаковки, предпазващи съдържанието вътре. Но, за да съхраним тези ценни суровини и за следващите поколения, dm призовава потребителите да връщат своите празни опаковки обратно в магазините, за да бъдат рециклирани.

Безразборното изхвърляне на опаковки в природата, както и горенето на боклука от контейнерите за смет, оказват негативно въздействие върху климата. Намаляването на екологичния отпечатък е възможно, като една от стъпките към това е да не се влагат нови суровини в опаковките, а самите те да се рециклират. А опаковките са важни, защото именно те предпазват продуктите от разваляне и разливане.

Употребата на рециклирана пластмаса при производството на нови опаковки обаче е трудна задача, тъй като рециклатът (рециклираният материал) на пазара е недостатъчен или съдържа примеси. А тези примеси правят невъзможно използването на материала в козметичната индустрия.

Все повече рециклиран материал се влага при производството на опаковките на продуктите с марка dm. Голямата цел на компанията е до 2025 г., 90% от опаковките на нехранителните продукти dm марка да са направени от минимум 30% рециклирани материали.

Андрей Петров и Цонка Иванова-Терзиева.

Андрей Петров и Цонка Иванова-Терзиева.

© dm България

Как dm мотивира клиентите към устойчиво потребление

С пилотния проект за връщане на опаковки, dm иска не само да запази ценните опаковъчни материали в цикъла на употреба, но и да повиши осведомеността на клиентите за необходимостта от разделно събиране на отпадъците, да провокира личната отговорност на всеки един потребител.

"С тази кампания бихме искали да предизвикаме внимание към проблема с downcycling и заедно с нашите клиенти да направим нещо значимо, намалявайки загубата на висококачествени опаковъчни материали. С инициативата за събиране на празни опаковки в магазините ни целим да подсигурим подходящ рециклиран материал за производството на опаковките на продуктите от dm марките. Особено сме щастливи, че България е сред първите държави от dm концерна, в които кампанията за събиране на празни опаковки стартира", казва Цонка Иванова - Терзиева, ръководител на отдел "Маркетинг и снабдяване" на dm България.

На 11.09. кампанията стартира официално със събитие в 21 магазина на бранда в цялата страна, по време на което всеки, оставил опаковки, получи комплимент от dm – ваучер за 10% отстъпка за продукти ProClimate и перманентна чанта за многократна употреба.

Огромна благодарност към всички клиенти, които изразиха своята съпричастност към каузата на dm за устойчиво развитие, с донесените от тях празни опаковки!

Какви опаковки се събират

© Илюстрация: Shutterstock

Подходящи за събиране в кампанията на dm са бели и полупрозрачни опаковки със следните знаци на дъното или на гърба: HDPE, PE, PP, PET. Допустими са също и светли цветни опаковки със същите обозначения. Това са най-вече опаковки от душ гел, шампоан, балсам, лосион и други козметични продукти, също така опаковки на почистващи и перилни препарати.

Не се събират опаковки от хранителни продукти, бутилки от вода и напитки, независимо от маркировката върху тях.

Къде ще се дава нов живот на ценните опаковки

Събраните опаковки ще бъдат сортирани и извозвани от Hamburger Recycling Bulgaria. След това ще бъдат транспортирани до Vogt-Plastic GmbH в Германия. Там ще бъде осъществяван качествен контрол и самото преобразуване на опаковките във висококачествен рециклат. А след това той ще бъде влаган от производителите в нови опаковки на продукти.