Родственици

Пулсът на времето

През последното столетие интересът на учените към може би най-подценяваните и най-преекспонираните ни древни родственици – неандерталците – е все по-засилен. Причината? Те се оказват изключително важна брънка в еволюционната верига. И може би доста по-близки дo съвременния човек, отколкото някога сме подозирали.

Повече за тези удивителни наши предшественици разкрива луксозното издание „Родственици: Живот, смърт, любов и изкуство при неандерталците“ от Ребека Раг Сайкс – смайващ пътеводител в света на неандерталците, чиято биография се оказва не по-малко пленителна от тази на нас, хората.

Сайкс не само чертае изцяло нова картография на света им, но и рисува коренно различен портрет от този, който сме свикнали да срещаме в общественото пространство – този на вид, способен на планиране, сътрудничество, алтруизъм, занаятчийско майсторство, изкуство и може би дори търсещи отговор на въпроса какво се случва след смъртта.

Със своя забавен и поетичен стил, тази книга е подходяща за всякакъв тип читатели – за тези, които изобщо не са чували за неандерталците, за смътно заинтересуваните, за любителите антрополози и дори за учените, които имат щастието да изследват древния им свят. Това е необятна задача: пътищата лъкатушат през данните и теориите и се пресичат от нови открития, които налагат завои и дори връщания назад.