Първите снимки на планетите от Слънчевата система

Цивилизация Наука

През месец юли 2015 година космическият апарат на НАСА New Horizons прелетя на около 12 500 километра от Плутон и в продължение на няколко дни засне удивителни фотографии от повърхността на планетата. По този начин беше попълнена колекцията от първи снимки на планетите в нашата звездна система.
Първата снимка на Плутон
Първата снимка на Плутон Снимка: NASA/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory/Southwest Research Institute

Галерия | Първите снимки на планетите от Слънчевата система

Макар че преди няколко години Плутон загуби статуса си на планета и беше "понижен" в планета - джудже, снимките от New Horizons ("Нови хоризонти") завършиха колекцията на човечеството от първи изображения на всяка една от планетите от Слънчевата система.

NASA разкри нови сензационни подробности за Плутон

NASA разкри нови сензационни подробности за Плутон

Американската агенция за космически изследвания (NASA) публикува днес първите данни, базирани на изпратените от сондата "Нови хоризонти" цветни снимки на атмосферата на Плутон. Кадрите са заснети...

Меркурий беше фотографиран за първи път от космическия апарат Mariner 10 на 24 март 1974 година. Месец преди това, на 5 февруари 1974 година, същият апарат беше заснел и Венера.

На 23 август 1966 година Lunar Orbiter 1 направи първата снимка на Земята от далечно разстояние (около 385 хиляди километра). Марс пък беше първата планета освен Земята, за която човечеството получи фотографско изображение - на 14 юли 1965 година благодарение на Mariner 4.

NASA обяви, че са открити доказателства за течаща вода на Марс

NASA обяви, че са открити доказателства за течаща вода на Марс

На специална пресконференция днес Американската агенция за космически изследвания (NASA) обяви, че е открила доказателства за течаща вода на Марс.

На 4 декември 1973 година Pioneer 10 ни показа как изглежда Юпитер отблизо, а през септември 1979 година наследникът му Pioneer 11 засне Сатурн, избягвайки в последния момент сблъсък с една от двете нови луни, които откри.

През 1986 година Voyager 2 добави към колекцията и изображение на Уран, а три години по-късно - на 16 август 1989 година, изпрати към Земята и първата фотография на Нептун.

Учени публикуваха 20-те най-подходящи за извънземен живот планети

Учени публикуваха 20-те най-подходящи за извънземен живот планети

Астрономи публикуваха списък с 20-те най-подходящи планети кандидати за създаване на „втора Земя“ и ако искаме да открием живот извън нашата слънчева система, то те са...

Забележителната фотосесия на Слънчевата система завърши New Horizons на 13 юли 2015 година, когато благодарение на космическия апарат човечеството видя „сърцето" на Плутон.