Пет невероятни природни чудеса в Чили

Природа

Малко страни са щастливи да имат природа като тази на Чили. Разположена в югозападната част на Южна Америка, страната заема дългата, но тясна площ между планината Анди и Тихия океан.

Лагуни със сладка, много дълбока вода в Атакама, Чили.

По протежение на нейните 4300 км има невероятно редуване на географски области. Територията ѝ започва с най-сухата пустиня на Земята – Атакама, и продължава с гигантски пясъчни дюни, заснежени вулкани, плажове с палми, древни тропически гори, тюркоазени фиорди и огромни ледници, чак до суровия, мразовит край на Южна Америка.

Република Чили е едно от малкото останали места на планетата, където обширни природни райони - лунни пейзажи или върхове с цвят на дъга, остават недокоснати, и където редки ендемични диви животни като викуня (вид дива лама) и вискача (гризач от семейство Чинчилови) процъфтяват в защитените си естествени местообитания. А щом страната отвори границите си за туристи, те отново ще могат да се възхищават на най-малко пет от нейните природни чудеса.

Лунната долина (Valle de la Luna)

Valle de la Luna по залез слънце.

Лунната долина е защитена местност в чилийската пустиня Атакама. Тя се състои от високи пясъчни дюни, остри като бръснач планини и впечатляващи скални образувания, които вятърът и водата не спират да извайват през хилядолетията. Някога тази тухленочервена долина в Националния резерват “Лос Фламенкос” се е намирала на дъното на езеро. Но днес, вместо езеро, тя е сцена на шеметен спектакъл от цветове, който започва със залеза на слънцето - от златисто до червено и от розово до лилаво. Когато цветовете изчезнат, започва най-голямото природно нощно зрелища в света - небе, толкова ясно и чисто, че се виждат не само отделните звездни купове в Млечния път, но и от други, далечни галактики.

Гейзерът Татио (El Tatio Geyser)

Изгрев над гейзерите Татио, пустинята Атакама, Чили.

На 4320 м над морското равнище, разположено в Андите, в северната част на Чили, се намира Татио - третото по големина гейзерно поле в света. Състои се от над 80 гейзера, заснежени вулкани, гигантски заскрежени кактуси, стотици фумароли (пукнатини в земната кора, които изхвърлят струи от вулканични газове и пари) и множество горещи извори. Тук живеят ендемичните животински видове вискача, викуня и нанду (голяма птица, подобна на щраус и ему).

Долината на дъгата (Valle del Arcoiris)

Цветна планина в Долината на дъгата, пустинята Атакама, Чили.

Високата 3000 м Долина на дъгата, дължи името си на земята, оцветена в охра, зелено, бяло и жълто, които се преливат в невероятния пейзаж наоколо. Цветните слоеве в скалистите планини се дължат на богатата на соли и минерали червеникава почва. Долината на дъгата се намира на 90 км от чилийския град Сан Педро де Атакама в провинция Ел Лоа, област Антофагаста.

Солното поле в Атакама (Salar de Atacama)

Солното поле Атакама, Чили.

Най-големият солен участък в Чили заема 3000 кв. км от пустинята Атакама. След дъжд, съвършено неподвижната повърхност отразява синьото небе и заснежените върхове на Андите, като гигантско огледало. Хиляди розови фламинго идват тук, за да се размножават и хранят във местните водоеми. Жълтоглавата пуна (вид пойна птица), андската чайка и чилийската лястовица също обичат тази необикновена местност.

Каньон Гуатин (Guatin Canyon)

Кактуси в Гуатин, област Антофагаста, Чили.

Разположен на 3000 м над морското равнище, каньонът Гуатин е мястото, където топлите води на река Пуритама и ледените на река Пурифика се сливат, за да потече река Вилама. Комбинацията от топла и студена вода на Вилама позволява на колоритните пейзажи и екосистемите в долината да процъфтяват. Районът е осеян със зашеметяващи геоложки образувания и хиляди гигантски кактуси, които достигат седем метра височина. Някои от тези причудливи растения вероятно са на възраст от стотици години, пише Euro News.

Галерия | Пустинята Атакама