Появата на човека може да е случайна, твърдят учени

Цивилизация Наука

Учени от университета „Джордж Вашингтон“ в САЩ са стигнали до извода, че изменението на климата не е било движеща сила за еволюцията на човека, както смятат много специалисти.
Случайност ли е човешката еволюция?
Снимка: БГНЕС
Случайност ли е човешката еволюция? Снимка: БГНЕС

Възникването на древните хора може да е станало напълно случайно, смятат те. Статията е публикувана в списание „Палеобиология“.

Първите хора са се появили преди 2.5 – 2.8 млн. години, когато е имало пик на видообразуването. Счита се, че това е станало възможно благодарение на промените в климата. Тогава са изчезнали едни местообитания и са се появили на други места, при различни условия. Това е провокирало възникването на нови видове.

Американските учени обаче са направили модел на еволюционното развитие на живота на Земята, като не са включили фактора климатични изменения. Оказва се, че в процеса на еволюция видове могат да възникнат напълно случайно.

По мащаби те могат да се разглеждат като сравними с появата на първите хора. Изследователите твърдят, че така е възможно да възникне и родът „хомо“ без участие на климатични промени.

Според тях бъдещи изследвания ще могат да помогнат да се разберат точните причини за възникването на определени признаци у човека, като например големия мозък. /БГНЕС