Последните мамути са живели на отдалечен остров в Арктика

Наука

Учените обясниха изчезването на последните вълнисти мамути, като твърдят, че са живели на остров в Арктика и са изчезнали преди 4 000 години, съобщава “Сабах”.

Вълнистите мамути са живели на остров Врангел и са оцелели векове по-дълго от другите, които са живели в континенталната част, сочат изследвания, публикувани в списание Quaternary Science Reviews.

Генетични мутации погубили мамутите

Генетични мутации погубили мамутите

Разпадането на популациите на вълнестия мамут, който е един от най-късните представители на изчезналия род Мамути, е било причинено от опустошителни генетични мутации. Те са довели...

Изследването, ръководено от финландски, немски и руски учени, отбелязва, че глобалното затопляне преди 15 000 години е довело до отделянето на бозайниците от другите си себеподобни в Северното полукълбо.

Галерия | Остров Врангел

Изследвайки изотопните състави на въглерод, азот, стронций и сяра във вкаменелости на мамути, изследователите се опитаха да установят дали има промяна в тяхното местообитание и хранене. Те открили, че съставките на изотопи на въглерод и азот на мамутите не са се променили въпреки затоплянето на климата преди около 10 000 години.

Галерия | За мамутите и хората