Почти 600 растителни вида са изчезнали от дивата природа през последните 250 г.

Природа Околна среда

Почти 600 растителни вида са изчезнали от дивата природа през последните 250 години. Това показва ново изследване, цитирано от Би Би Си.
© Снимка: iStock В България късането на еделвайс е забранено със закон и растението е включено в „Червената книга на България“. B Стара Планина за опазването му е създаден резерват „Козя стена“. По света има повече от двадесет вида еделвайс.

Броят на загубените растения се базира на реално изчезнали видове, а не на предположения и е два пъти по-голям от всички изтребени видове птици, бозайници и риби взети заедно.

Според учените растенията измират 500 пъти по-бързо отколкото се предполагаше първоначално. През май в доклад на ООН се посочваше, че 1 милион животни и растения са заплашени от изчезване. Учените твърдят, че анализът на всички документирани изчезнали растения в света показва какви поуки трябва да си вземат хората, за да спрат бъдещи подобни трагедии.

Първите растения са се появили пред 500 млн. години

Първите растения са се появили пред 500 млн. години

Британски палеонтолози откриха, че първите сухоземни растения са се появили на Земята преди около 500 милиона години, т.е. с над 100 милиона години по-рано, отколкото се...

„Повечето хора могат да назоват какво животно е изчезнало през последния век, но малцина могат да кажат името на изчезнало растение“, посочва доктор Аелис Хъмфрис от Университета в Стокхолм.

Сред изчезналите растения са чилийското сандалово дърво, което е било ценено заради етеричните си масла, цветето Трисмиа американа, което прекарва голяма част от жизнения си цикъл под земята, и маслиненото дърво Света Елена, което има розови цветове. Най-големи са пораженията върху флората на островите и в тропиците, които са дом на високо ценените тропически гори и имат голямо биоразнообразие.

Галерия | Как го правят растенията