Откриха перфектно запазен ембрион на динозавър във вкаменено яйце

Наука

Един от изследователите, направили откритието, казва, че това е "една от най-красивите вкаменелости, които някога съм виждал“.

Илюстрацията показва как може да е изглеждал ембрионът на динозавъра Baby Yingliang в яйцето си.

© Илюстрация: Лида Син / CNET

Екипът създава илюстрация на ембриона в яйцето, която показва малко животно в тясно яйцевидно пространство, с изтеглени нагоре крака, извит гръбнак и клюновидна глава, наведена към опашката. Това е Baby Yingliang - името, дадено на забележителната находка на вкаменен ембрион на динозавър, намерен във вкаменено яйце. Ембрионът е в позиция, подобна на тази при съвременните птици, точно в момента преди излюпването.

Фосилът Baby Yingliang е датиран от края на креда, което означава, че е на възраст между 72 милиона и 66 милиона години. Открит е в Южен Китай и представлява вкаменелост на ембрион на динозавър теропод, и по-точно на овирапторозавър.

(Тероподите се характеризират с кухи кости и трипръсти крайници.)

(Овирапторозаврите са група пернати динозаври от креда, живели на територията на съвременните континенти Азия и Северна Америка.)

Отличното състояние на запазване на ембриона и неговата позиция в яйцето, правят тази вкаменелост забележителна находка.

Вкамененият ембрион на теропода е заел извита поза, точно преди излюпването.