Астрономи откриха интересна планета с 8-часова година

Наука Природа

Астрономи откриха екзопланета в “полулека категория”, която прави пълно завъртане около звездата си червено джудже за осем часа.

Планетата GJ 367b е засечена за първи път през 2019 г. от космическия телескопTESS на НАСА.

© Изображение: SPP 1992 (Патриша Клайн)/DLR

Планетата, наречена GJ 367b, е интересна по няколко причини. Преди всичко, тя вероятно е скалиста като Земята, а не газова като Юпитер или Сатурн. „Изглежда има прилики с Меркурий. Това я нарежда до планетите с размери като тези на Земята и извежда изследванията една крачка напред в търсенето на „втора Земя“, казва астрономът Кристин Лам, изследовател в Германския аерокосмически център (DLR)и водещ автор на доклада, публикуван в Science.

“Това е най-малката бързо движеща се планета, за която имаме точни измервания”, казва Лам.

DLR определя планетата в “полулека категория”, чиято маса е половината от масата на Земята. Това я прави една от най-леките известни екзопланети сред близо 5000 регистрирани досега. Но диаметърът ѝ е малко по-голям от този на Марс. GJ 367b се намира само на 31 светлинни години от нас.

Тя е по-плътна от която и да е скалиста планета в нашата Слънчева система.” Високата ѝ плътност предполага, че има богато на желязо ядро, като Меркурий (За сравнение, Меркурий обикаля около Слънцето за 88 дни.)

Изображение на Меркурий и Слънцето. Елементи от това изображение са предоставени от НАСА.