Новите технологии променят медиите, новините и емоциите

Цивилизация

Най-важното нещо в новите технологиите е как те променят хората. Виртуалната реалност активира емоции в хората.
Новите технологии променят медиите, новините и емоциите
Снимка: БГНЕС
Новите технологии променят медиите, новините и емоциите Снимка: БГНЕС

Дроновете и излъчването на живо в социалните мрежи кара хората да се чувстват по-силни и значими. Това заяви Майкъл Куейнтънс (Кимо)- съосновател на иновативна консултантска компания, базирана в Мюнхен в рамките на форума Future Media Forum.

Куейнтънс разказа за работата си в американската телевизия CBS, където като технически директор е работил с аналогови технологии и е станал свидетел на прехода с дигиталните технологии. Като директор е трябвало да отделя много повече време и разходи, за да работи с аналаговите технологии, нещо, което дигиталните технологии са променили. За първи път е усетил технологичната промяна в световен мащаб, когато е бил в Африка, в Кения и е видял как там мястото се променя заради новите технологии.

Кимо показа снимка на африканец в традиционно облекло, който живее на километри от най-близкия град с електричество, но мъжът е извадил мобилния си телефон снимал го е и му е казал, че ще публикува снимката му във Фейсбук.

Използваме технологиите в много примитивен вид, смята Кимо. Според него след десетина години новините ще са с добавена виртуална реалност и ще показват на зрителите мястото на самото събитие. Според него, водещото е емоцията.

Той цитира и Нобелов лауреат, който е изучил начина, по който се формират спомените и откритието му, че хората помнят повече, когато са емоционално ангажирани. Това, според него, е и причината виртуалната реалност да навлезе в бъдеще много по-масово в представянето на новините.

Новините и медиите не са вече само предаване на информация, а предаване на преживяване. 360 градoсовите снимки и добавената реалност показват, че на смартфоните вече може да се гледа не като на технология, а като на технология със съзнание.

Може да се поставят 3D съобщения в различни места, това вече го позволяват технологиите и това е може да се използва от журналистиката, и така целият свят се превръща в нюзрум. Тези технологии, според него стават все по-евтини и достъпни. Затова, според Куейнтънс много скоро технологиите ще преобразят медиите като “заведат” зрителя на мястото на събитието и го навигират в събитията, които са се случили. Така медиите ще ангажират емоционално зрителите, предавайки им новините. /БГНЕС