Тайнственият свят на лечебните гъби

Природа

Гъбите (Fungi), заедно с бактериите, са от основно значение за живота на планетата. Чрез гниенето и минерализацията, те разграждат органичните съединения до прости неорганични вещества. По този начин растенията могат да ги усвояват, така че жизненият цикъл да започва отначало.

Древните владетели на Китай наричат рейши (Ganoderma lucidum) “гъба на безсмъртието”. Псевдонимът произлиза от способността на рейши да засилва имунната система, да намалява умората и да подпомага съня.

Гъбите са самостоятелно биологично царство еукариотни организми (клетките им притежават ядро, в което е събран генетичният материал). Те представляват сухоземни форми на живот, като само най-примитивните живеят във вода. Гъбите се подреждат в групи според вида си - почвени гъби; гъби, паразитиращи върху растения и животни; гъби, които се развиват върху органични отпадъци. Навсякъде, където има влага и топлина, има и отлични условия за тяхното развитие.

Ядливите гъби имат изключителна биохимия. Те съдържат невероятни количества фибри, витамини, минерали и протеини, поради което се използват за лечение на различни медицински състояния. Заради своя състав, много видове гъби се предлагат във вид на хранителни добавки. По този начин, дори най-екзотичните стават по-лесно достъпни за хората.

В сезона на гъбите, разгледайте галерията на National Gegraphic България "Тайнственият свят на лечебните гъби" и открийте нови екзотични видове, както и техните полезни свойства.

Галерия | Тайнственият свят на лечебните гъби