НАСА показа кадри, заснети от марсохода Perseverance

Наука

Видеоклип, заснет от роувъра на НАСА Perseverance („Устойчивост“), показва автономното придвижване на марсохода сред скалистите, извънземни пейзажи покрай кратера Jezero.

Стопкадър от видеото, заснето от марсохода Perseverance на НАСА.

След като радиосигналът заглъхва за няколко седмици поради слънчевата връзка на Марс, сега изследователите на НАСА отново се въодушевяват, за да продължат изследователските си мисии.

На всеки две години Земята и Марс се оказват на противоположните страни на Слънцето, период, наречен слънчева връзка на Марс. Това прави комуникацията с роботизираните изследователи на Червената планета ненадеждна.

„Слънцето изхвърля горещ йонизиран газ от своята корона, която се простира далеч в Космоса“, съобщава НАСА през септември. „По време на слънчевата връзка, когато Земята и Марс не могат да се „видят“ един друг, този газ може да попречи на радиосигналите, които инженерите използват в опит да комуникират с космическите кораби на Марс.“

А сега, за да отпразнува възстановения сигнал, НАСА пуска видеоклип, заснет от Perseverance, показващ как космическият апарат се предвижва на колелата си върху повърхността на Марс.

Видеото представя чудесна перспектива и страхотни гледки от Марс, но то е специално и защото ни показва как роувърът преодолява терена. Кадрите обхващат 167 м “шофиране” на Марс, заснети на 12 септември.

Най-новият и фантастичен марсоход на НАСА Perseverance е оборудван със система за автоматична навигация, наречена AutoNav.

„AutoNav позволява на марсохода самостоятелно да планира отново маршрута си около скали или други препятствия по пътя към предварително установената дестинация“, се казва в съобщение на НАСА.

НАСА взе първата скална проба от Марс

НАСА взе първата скална проба от Марс

Успешното вземане на пробата, е важен етап във фундаменталното усилие да се отговори на въпроса: Имало ли е някога живот на Червената планета?