НАСА: Открихме звездна система със 7 планети с размерите на Земята и вероятно условия за живот

Наука

На пресконференция тази вечер НАСА официално обяви, че в орбита около звездата TRAPPIST-1 в съзвездието Водолей се намират седем планети, на три от които условията вероятно са подходящи за съществуването на познатия ни живот.
Според наличните данни за масата, размерите и орбитите на планетите, системата TRAPPIST-1  изглежда така.
Илюстрация: NASA/JPL-Caltech
Според наличните данни за масата, размерите и орбитите на планетите, системата TRAPPIST-1 изглежда така. Илюстрация: NASA/JPL-Caltech

Галерия | НАСА: Открихме звездна система със 7 планети с...

През май 2016 година астрономи обявиха, че са открили 3 планети в орбита около ултра студеното джудже TRAPPIST-1. Подпомаган от данните на множество наземни телескопи, инфрачерненият телескоп Спитцър потвърди съществуването на 2 от тях, но откри и още 5 нови планети с близки до земните размери.

Самите планети са разположени толкова близо една до друга, че човек, намиращ се на някоя от тях, би виждал геологични форми и дори облаци на съседните планети. Орбитата на най-външната от седемте планети пък е по-близка до TRAPPIST-1, отколкото орбитата на Меркурий до Слънцето.

Учени откриха потенциално обитаеми планети

Учени откриха потенциално обитаеми планети

Международен екип от учени обяви, че е открил три наподобяващи Земята планети, на които биха могли да съществуват форми на живот. Изчисленията за тези три обекта...

Наблюденията с телескопа Спитцър са показали, че всичките 7 планети са скалисти и с близки до земните размери, като най-външната от тях вероятно е леден свят. Температурата на 3 от екзопланетите може да е подходяща за наличието върху повърхността й на вода в течно състояние, макар че има данни за наличието на вода и на седемте небесни тела.

Телескопът "Хъбъл" за първи път надникна в атмосферата на скалисти планети

Телескопът "Хъбъл" за първи път надникна в атмосферата на скалисти планети

Подобно на Земята и Венера, две потенциално обитаеми екзопланети изглежда притежават плътна и компактна газова обвивка.

Освен това, планетите са така разположени спрямо звездата си, че в едното им полукълбо е вечна нощ, а в другото - вечен ден.

В момента планетната система TRAPPIST-1, която е разположена на около 40 светлинни години от Земята, се наблюдава с космическия телескоп „Хъбъл“, за да се установи дали има  атмосфера на планетите.

"Въпросът вече не е "дали", а "кога" ще бъде намерена следващата Земя", заяви директорът на научните мисии на НАСА Томас Цурбухен по време на специалната пресконференция и допълни: " Отговорът на въпроса "сами ли сме" е най-важният приоритет в науката и откриването на толкова много планети с потенциал за живот е забележителен напредък в търсенето му".

Откриха най-близките „двойници” на Земята извън Слънчевата система