Миньор откри перфектно запазена мумия на 30 000 години на бебе вълнест мамут

Наука

Миньор в златните находища по река Клондайк, приток на река Юкон, в Северна Канада, направи „най-важното откритие в палеонтологията в Северна Америка“.

Малкият вълнест мамут, намерен в Юкон, Канада.

© Източник: Правителство на Юкон / чрез Twitter

Според прессъобщение на правителството на Юкон, старейшините на местната коренна общност (Първата нация Tr'ondëk Hwëch'in) кръщават женското бебе мамут Nun cho ga, което се превежда като "голямо бебе на животно" на езика хан.

Nun cho ga е най-пълният мумифициран мамут, откриван в Северна Америка.

След като е загинало, животното е замръзнало в пермафроста по време на ледниковия период преди повече от 30 000 години, се казва в прессъобщението.

След като млад миньор в златните находища на Клондайк попада на останките, той се свързва с геолози, на които съобщава за своята находка.

Д-р Грант Зазула, палеонтолог към правителството на Юкон, казва, че миньорът е направил „най-важното откритие в палеонтологията в Северна Америка“, съобщава The Weather Channel.

Бебето мамут вероятно е било с майка си, но се е осмелило да се отдалечи твърде много от нея и се е заклещило в калта, смята Зазула.

Проф. Дан Шугар от Университета в Калгари, член на екипа, откопал вълнестия мамут, описва откритието като „най-вълнуващото научно събитие в което съм участвал“.

© Източник: Правителство на Юкон / чрез Twitter

Той допълва, че мамутът е перфектно запазен, като все още има непокътнати нокти на краката, кожа, косми, хобот и дори черва, които все още пазят последното му ядене на трева.

Макар че Юкон е известен със своята богата колекция от вкаменелости от ледниковата епоха, рядко се откриват толкова добре запазени находки. „Като палеонтолог, изследващ ледниковия период, през целия си живот съм мечтала да се изправя лице в лице с истински вълнест мамут”, казва Зазула.

"Днес тази мечта се сбъдна. Nun cho ga е красива и е едно от най-невероятните мумифицирани животни от ледниковия период, откривани някога в света."

Вълнестият мамут е бродил по Земята до преди около 4000 години. Ранните хора са ги ловували за храна и са използвали костите и бивните им, за да създават изкуство, инструменти и жилища. Учените все още спорят дали ловът или изменението на климата са довели до изчезването им, пише Science Alert.