На острова на орхидеите

Природа • •

От възхитителната Cymbidiella pardalina с нейната драматична алена устна (на снимката) до жълтата Angraecum rhynchoglossum с размера на нокътя на палеца ви, Мадагаскар е дом на около 1000 вида орхидеи.

Cymbidiella pardalina на о. Мадагаскар - дом на около 1000 вида орхидеи.

© Снимка: Йохан Херманс

Известни с деликатните си детайли, тези цветя демонстрират забележителна устойчивост към горските пожари и жестоките суши, които днес тормозят този богат на биоразнообразие остров в Индийския океан. Орхидеите с подземни грудки действат като подземни електроцентрали, казва Джини Рахаримампионона, мадагаскарски ботаник, природозащитник и изследовател на National Geographic. През нейната 22-годишна дейност в защита на флората на острова тя е помогнала за създаването на 12 резервата за защита на растителните видове от обезлесяването и загубата на местообитания. Продължава да я мотивира удивителната скорост на откритията на нови растителни видове тук. Дори и само „като пътешественик може да забележите орхидея, която да е нова за науката“ – казва тя.

Очаквайте тази история в юлския брой на списание "National Geographic България".

Научете повече за подкрепата, която Националното географско дружество оказва на изследователите, защитаващи видове от основно значение на natgeo.com/impact.