Млечният път дом на 36 извънземни цивилизации

Наука

Един въпрос тормози човечеството от поколения: има ли интелигентен живот отвъд нашата планета?
© Снимка: БГНЕС

Все още няма категорично доказателство, че извънземни съществуват някъде там, но нови проучвания показват, че нашата галактика може да бъде дом на цели 36 цивилизации от други планети. За такова проучване разказва Евронюз.

Накъде се движи Млечният път? Учени се приближават до разплитането на загадката

Накъде се движи Млечният път? Учени се приближават до разплитането на загадката

Може и да не се усеща, но Млечният път е в постоянно движение – той плува през космическото пространство със скорост от над 2 млн. км/ч.

Според проучването, ако съществува живот на други планети, подобни на Земята, то в Млечния път могат да се намират три дузини „интелигентни цивилизации“. Те също би трябвало да могат да излъчват сигнали в космоса по аналогичен начин като хората. „Начинът, по който ги дефинираме, е нещо като интелигентен, разумен живот, който комуникира чрез технологии като радиовълни, лазерна, оптична светлина, стигаща до космоса като от нашите градове, нещо такова…“, каза Кристофър Конселис, професор по астрофизика в Нотингамския университет и съавтор на изследователска книга, публикувана в Astrophysical Journal. Констатациите зависят от редица предположения.

Галерия | Уникални снимки на Млечния път

„Основното изчисление включва това кои звезди в нашата галактика могат да бъдат достатъчно стари, за да могат да поддържат живот”, каза Конселис. „Знаем как се е образувал животът на Земята и нашата собствена слънчева система. Знаем колко време е отнело. Знаем какъв вид метали имаме. И ако погледнем кои други звезди в нашата галактика имат тези свойства, можем да достигнем до това число”, обясни той. Е добре, защо тогава още не сме срещали друг живот? Това е въпрос от десетилетия, известен още като „парадокса на Ферми“.

Конселис подозира, че е така, защото тези видове общуващи цивилизации са „много редки” и животът им не е много дълъг. „Така че ние просто още не сме успели да ги засечем. И те не са успели да ни засекат, защото ние излъчваме радиовълни в галактиката от около 100 години“, каза той. „Просто те са толкова далече…”, добави той, прогнозирайки, че ще са необходими „хиляди години”, за да достигнат до тях радиосигналите от Земята. Е, както се казва в любимия на всички киномани филм „Досиетата Х“ – „истината е някъде там“! /БГНЕС