Зад кадър: Как една снимка се превръща в корица на National Geographic?

Природа Цивилизация • •

Това е историята зад корицата на декемврийския брой на National Geographic.

Корица на декемврийския брой на списание National Georgraphic.

Корица на декемврийския брой на списание National Georgraphic.

© Фотограф: Чарли Хамилтън Джеймс

Фотографът Чарли Хамилтън Джеймс разказва историята на сложната екосистема в Серенгети чрез своя разказвателен фотографски стил. Годишната миграция в националния парк в Танзания, Африка, е уловена в едно зашеметяващо изображение. И то се превръща в корица на декемврийския брой. Ето как се случва магията.

Чарли Хамилтън Джеймс е английски фотограф, който се фокусира върху теми от дивата природа и въпроси, свързани с опазването, естествената история и антропологията.

Джеймс се занимава с фотография, още преди да започне да работи във филмови и телевизионни продукции, и, в крайна сметка, отново да се върне към фотографията. Оттогава работата му е представена в няколко броя на National Geographic, по телевизия BBC, както и в Националния природонаучен музей “Смитсониън”.

От скорошен разговор с Джеймс и с художествения редактор (оформление на корици) Кати Моран, научаваме повече за съвместната им работа по третата корица на Джеймс за National Geographic.

Историята зад корицата

Броят „Добре дошли на Земята“ се разработва в продължение на няколко години - от подаването на първоначалното предложение до стъпването на терен с екип и оборудване. Работата по подобен проект отнема години.

Серенгети има дълга история в National Geographic. От истории за туризма и неговото въздействие върху дивата природа до лъвовете - гордостта на Серенгети. Но тази тема не е обхващана в цялост от десетилетия. И ето че в един момент Джеймс и Моран са единодушни, че е нужно по-задълбочено потапяне в „дивата природа, като нещо, което е неразделна част от тази екосистема“.

Джеймс казва, че е привлечен от проекти и истории, които вече са били отразявани, но може да са “изоставени”, защото са станали “очевидни”. Точно като Серенгети, описван от него като „едно от най-важните места за животни в света“.

Фотографът избира да заснеме повечето си снимки в район, известен като Скритата долина в южната част на Серенгети. Той знае, че тук ще има възможност да види огромни стада животни, включително лъвове и антилопи гну, тъй като тази област се намира близо до водоем. Точно този водоем, който се вижда на корицата.

Може би 100 000 животни преминават на ден през Скритата долина“, казва той. "И аз ще бъда там, защото там е действието."

Всеки ден Джеймс прави хиляди снимки, но той не пропуска да прегледа и избере най-добрите от тях всяка вечер преди лягане. След това избира около 500 от най-добрите си кадри и ги изпраща на Моран.

Двамата провеждат около три телефонни разговора с продължителност от четири до пет часа, правейки финален подбор на най-добрите снимки. И Джеймс, и Моран казват, че рядко са съгласни помежду си относно това кои са най-подходящите изображения за проекта.

Тя оприличава редактирането на снимки с мълчалив разговор с фотографа, при който гледаш това, което той вижда и чувства по време на заснемането.

Във финалния етап, Джеймс казва, че обикновено се отдръпва и позволява на редакторите да оформят и завършат проекта. Този път обаче той се включва повече и се застъпва за изображението “туристи, наблюдаващи животните”. Според него образът е важен за разказването на една конкретна история, която показва същинската природа, както от гледна точка на хората, така и от тази на животните в екосистемата на Серенгети.

Ако искате истината, просто погледнете от другата страна” - тази на животните, казва той.

Какво показва корицата

Според Джеймс и Моран корицата на “Добре дошли на Земята” включва няколко слоя. Фотографът казва, че Серенгети може да бъде представен най-добре от изображение с активни животни, като скупчването на антилопите гну, чаплите в полет и др.

Той би искал читателят да поиска да отгърне корицата, за да научи повече за животното от изображението – всъщност, много повече от това, което им показва този един-единствен портрет.

А Моран казва, че е важно читателите да свързват „Добре дошли на Земята“ с по-добро разбиране на връзката между миграцията на антилопите гну и изменението на климата, и как в крайна сметка цялата екосистема зависи от тези животни.

Моран разказва за прекрасния момент, когато няколко редактори се събират, за да обсъдят корицата. Главният редактор на списанието Сюзън Голдбърг изрязва емблематичната жълта рамка на National Geographic, за да я постави върху всяка от разпечатките на изображенията, изпълващи стаята, за да помогне на редакторите да си представят всяко от тях на корица.

„Това ме накара да осъзная, колко много страхотни изображения биха могли да изпълнят тази корица. И да бъдат зареди с толкова мощни послания“, казва Моран.

Какво следва: Чарли Хамилтън Джеймс

Следващият проект за Джеймс слага ударението върху говедата и тяхното значение за околната среда. Той казва, че макар историята да изглежда безинтересна на пръв поглед, тя е очарователна и необходима за заснемане.

„Ако погледнете загубата на биоразнообразие, загубата на местообитания, изменението на климата, унищожаването на земите на коренното население по целия свят, едрият рогат добитък може да бъде открит в основата на толкова много от тези проблеми“, казва той. "Ще го отразим широко."

Декември 2021

Вижте повече

Декември 2021

Добре дошли на Земята!Миграцията в Серенгети е едно от най-величествените зрелища на Земята, ключово за живота в област с удивителни гледки и пъстри култури.