Как флиртуват животните?

Природа

Точно както при хората: с подаръци, парфюми и разкриване на чувствата
Снимка: Ричард Дютоа, Minden Pictures/Corbis
Ухажване между жирафи в Квазулу-Натал, Южна Африка. Когато женската хареса мъжкия, тя уринира. Снимка: Ричард Дютоа, Minden Pictures/Corbis

„Намигват ли си животните, за да покажат, че са заинтересовани?" Отговорът в повечето случаи е не, но ето други начини по които животните демонстрират интереса си едни към други.

Птиците са най-известните ухажори, а сред тях класацията водят пауните, беседковите и райските птици. Сред фазаните изключително впечатляващ е танцът на аргусът, с който той се опитва да спечели женската. За съжаление видът е почти застрашен от изчезване. Естественият му хабитат е на полуостров Малака, в Югоизточна Азия.

Беседковите птици

Беседковите птици

За да привлекат женските, мъжките беседкови птици се перчат, припяват и... развиват художествена дейност.

Делфините афали показват чара си чрез образуването на „кооперативни съюзи“ - казва Куинси Гибсън, биолог от Университета на Северна Флорида.
Мъжките делфини плуват и изскачат на повърхността в изключителен синхрон, в старанието си да впечатлят дамите. „Делфините обичат докосването. И мъжките и женските често се галят или се отриват о партньора си, като използват гръдните си перки и други части на тялото“, казва Гибсън.

Досега говорихме за танци, а какво ще кажете за парфюмите?

Мъжките жирафи изследват задните части и гениталиите на женските. Когато женската хареса партньора, тя уринира, мъжкият подушва и опитва урината, за да види дали дамата е разгонена.

Птици танцуват степ

Птици танцуват степ

Учените вече знаят, че мъжките африкански сипки, както и техни сродни видове, подскачат и пеят по време на ухажване. Но видеозаписи с висока скорост показват поведение,...

„Мъжките не могат да си позволят да губят време в ухажване на женска, която вече е бременна или не е готова за съчетаване“ казва Рейчъл Бранд, която изучава поведението на животните. Бранд отбелязва, че и много други видове постъпват по същия начин.

Насекомите пък правят най-страхотните кошници с подаръци, споделя Кейти Прудик, ентомолог в Аризонския университет.

Мъжките често донасят на женските подаръци под формат