Вакуумният двигател на SpaceX стартира успешно

Цивилизация

SpaceX показа видео на успешното първо стартиране на вакуумния си двигател RVac, вече прикрепен към космическия кораб Starship.

Видео на SpaceX показва успешното първо стартиране на вакуумния двигател RVac, вече прикрепен към Starship.

© Стопкадър

SpaceX, авиокосмическата корпорация на Илон Мъск, базирана в Хоторн, Калифорния, към момента се намира в средата на сложен процес по лицензиране с Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA), във връзка с получаване на разрешение за изстрелване на нейния огромен космически кораб Starship в орбита от бреговете на Бока Чика, Тексас.

Междувременно, SpaceX тества вариант на супермощния си вакуумен двигател RVac.

А на 21 октомври показва и видео на стартирането на RVac, вече прикрепен към прототип на Starship, от Starbase (мястото за изстрелване на космически ракети на SpaceX в Южен Тексас, наричано от SpaceX Starbase).

Технически, това е вторият път, когато двигателят е стартиран, но е първият път, когато SpaceX го стартира, докато той е прикрепен към прототип на Starship – ракетата, предназначена да превозва хора до Луната и до Марс.

Вакуумният двигател RVac е "космическа" версия на двигателите Raptor. RVac имат много по-голяма дюза и са проектирани да работят по-ефективно във вакуума на космоса от версията Sea-level ("Морско равнище") на Raptor. Очаква се Starship да бъде оборудван с три двигателя RVac и три стандартни двигателя Raptor за полети в Слънчевата система.

По-късно вечерта, след тестовото стартиране, Space.com съобщава за втори статичен тестов пожар.

SpaceX има да извърви дълъг път, докато изведе Starship в орбита, пише CNET. След много успешни тестови полети (и някои, завършващи с екслозии), достигащи височина от около 10 км, компанията за космически полети на Мъск се подготвя за следващата симулация на полет. Освен това, в момента FAA подготвя оценка за въздействието над околната среда, която се изисква съгласно Закона за националната политика за околната среда, преди да предостави лиценз за изстрелване на първия орбитален полет на Starship.

Очаква се FAA да публикува окончателната си оценка на 1 ноември. Ако обаче се изиска пълен доклад за въздействието върху околната среда, можем да видим още много подобни пробни изстрелвания на земя.

НАСА избра SpaceX да изпрати астронавти на Луната

НАСА избра SpaceX да изпрати астронавти на Луната

Космическата агенция обяви, че възлага на SpaceX договор за 2,9 милиарда долара, за да разработи версия на ракетата Starship, която да закара хора до Луната.