Джордж Клуни и приятели разкриват дълбочината на човешката грижа

Пулсът на времето

Последната кампания на Nespresso показва как грижата за фермерите и околната среда води до висококачествено кафе и може да бъде двигател на положителна промяна

Nespresso е бранд, в чиято философия е заложена вярата, че кафето може да бъде мощна сила за добро и това убеждение е в основата и на новата комуникационна кампания: „Made with Care“. Кампанията стартира с видео, в което Джордж Клуни, дългогодишен глобален посланик на марката и член на Консултативния съвет за устойчиво развитие на Nespresso (NSAB), заедно с други приятели на бранда, изследват какво се крие зад всяка чаша Nespresso кафе, а именно човешката грижа, вложена във всяка стъпка по веригата на производство.

Отговорност във всяка чаша

Кампанията „Made with care “, оглавявана от Клуни, носи основните вярвания на Nespresso, че изработването на висококачествено кафе може да бъде едновременно изкуство и двигател на позитивна промяна – ако грижата e неизменна част от всеки детайл. Този дух е заложен в ценностната система на компанията – от програмата Nespresso AAA Sustainable Quality™, предназначена да гарантира избора само на най-качествените зърна кафе, като същевременно подобрява поминъка на фермерите и опазва околната среда, до нейния ангажимент да съживи застрашените кафета и общности с програмата си Reviving Origins. Същото това силно чувство за отговорност се крие и зад ангажимента на компанията да направи всяка чаша кафе Nespresso въглеродно неутрална до 2022 г.

„Грижата е дълбоко заложена в Nespresso“, казва Анна Лундстром, главен бранд директор. „Като пазители на един от ценните природни ресурси, това е философия, която е в основата на всичко, което правим. Ние се ангажираме да предложим най-изтънченото кафе изживяване и да защитим най-доброто от нашия свят с човешка грижа и творчество. Нашият подход доказва, че добрият вкус и добрите ценности могат да вървят ръка за ръка. Горди сме да съберем толкова много приятели на марката с еднакви възгледи, в последната ни кампания.“

Нека поговорим за грижата

Да развиваш устойчив бизнес за Nespresso е много повече от желание да действаш отговорно. Бъдещето зависи от това. Само чрез предоставяне на дългосрочно положително въздействие върху земеделските производители, обществото и околната среда от бранда могат да осигурят предлагането на изключително кафе във всяка чаша и в бъдеще. Стратегията за устойчивост се нарича The Positive Cup и засилва начина, по който моделът Nespresso създава споделена стойност.

Като лидер в кафе индустрията, стратегията на компанията въплъщава вярата, че всяка чаша кафе може да има положително въздействие. Ефектите от изменението на климата стават все по-очевидни в регионите за производство на кафе и само интегрирани действия, предприети сега, могат да осигурят устойчиво бъдеще за кафе производителите. Сред инициативите на Nespresso се включват: намаляване на въглеродните емисии; засаждането на дървета в и около кафе плантациите, където се произвежда кафе за Nespresso, както и чрез подкрепа и инвестиции във висококачествени компенсиращи проекти. Този ангажимент се основава на повече от 10 години работа, през които компанията намали въглеродните си емисии и компенсира останалата част чрез агролесовъдството.

Отговорното кафе производство

Отдавна превърнала се в еталон за висококачествени кафе капсули, компанията работи с повече от 110 000 фермери в 15 страни, чрез своята програма AAA Sustainable Quality™ за внедряване на практики за устойчиво развитие в кафе плантациите и околната среда. Програмата подпомага устойчивото отглеждане на кафе на площ от повече от 300 000 хектара, и е подкрепила 50 000 фермери чрез програми за агролесовъдство, с цел възстановяване баланса между гори и плантации. През 2003 г. в сътрудничество с Rainforest Alliance, и по-късно присъединилата се Fairtrade International, Nespresso стартира програма за помагане и подобряване добива и качеството на реколтите, като гарантира устойчиво предлагане на висококачествено кафе и спомага за подобряване поминъка на фермерите и техните общности.

Всяка стъпка от кафе производството на Nespresso се извършва под изключителен контрол на качеството – от снабдяването с кафе от най-прочутите в света местности до дистрибуцията към потребители по цял свят. Поради тази причина брандът се ангажира да върне на картата онези региони, които заради различни конфликти, климатични промени и политическа нестабилност са били на крачка от изчезване. Reviving Origins е тяхната дългосрочна програма, чрез която си партнират с фермерите от тези кафе плантации, за да запазят потенциала им за производство на специализирано кафе.

Споделени ценности

Надграждайки партньорството, започнало през 2006 г., „Made with Care“ подчертава дълбоката връзка между ценностите на Nespresso и Джордж Клуни, демонстрирайки как това да си посланик на марката може да се превърне в нещо още по-смислено.

„С Nespresso винаги сме споделяли страст към устойчивото развитие и благосъстоянието на фермерите. И ако изминалата година показа нещо, това е, че грижите са ключови за благосъстоянието и устойчивостта на общностите. Ето защо се чувствам привилегирован да застана редом до хора със същите ценности в движението „Made with Care“ - от активисти, през известни личности, до някои от най-отдадените фермери и кафе експерти, които съм срещал. Заедно ние се ангажираме с устойчивостта, справедливостта и това да гарантираме, че можем да се наслаждаваме на страхотно кафе за бъдещите поколения “, каза Клуни.

В стартовия видеоклип Клуни и разнообразната група от партньори на Nespresso отговарят на въпроса „Какво е грижа?“. Всеки от тях обяснява как личните им убеждения ги обвързват с отговорната човешка грижа, която е толкова важна за Nespresso.

“Made with Care” - за любителите на кафето по целия свят