“Джеймс Уеб” завърши успешно разгръщането на огледалата си

Наука

Екипът зад успешно изстреляния на 25 декември космически телескоп “Джеймс Уеб” (James Webb) на НАСА завърши успешно разгръщането на двете си основни огледални пластини на 8 януари (събота).

Космически телескоп "Джеймс Уеб" има най-голямото огледало, изпращано някога в Космоса.

© НАСА GSFC

Това означава, че сега той е напълно готов за работа и е една стъпка по-близо до изпращането на данни за първите галактики във Вселената.

"Успешното завършване на разгръщането на телескопа “Джеймс Уеб” е исторически момент", казва Грегъри Л. Робинсън, директор на програмата “Уеб”. "Това е забележителен подвиг на нашия екип, на НАСА и на света", допълва той.

НАСА, съвместно с Европейската космическа агенция и с Канадската космическа агенция, стартираха отдалечено разгръщането на двете крила на основните огледални пластини на телескопа в петък, когато беше разгърнато първото крило, и завършиха задачата в събота с разгръщането и на второто крило.

Чрез огледалните пластини, разположени от двете му страни, телескопът “Джейм Уеб” ще събира инфрачервена светлина от дълбините на Вселената. Всяка от тези пластини се състои от три позлатени шестоъгълни огледала. С масив от общо 18 огледала и ширина от 6,4 м “това е най-голямото огледало, изпращано някога в Космоса”.

А сега, най-големият и най-сложен телескоп в света, може да започне да изпраща своите първи снимки, които се очакват през лятото.

“Телескопът е създаден, за да погледне назад във времето - до над 13,5 милиарда години, като улавя инфрачервена светлина, излъчена от звезди и други небесни обекти, с по-добра резолюция от всякога. Това е уникална мисия, която ще ни позволи да видим светлината от първите галактики и да разгадаем мистериите на нашата вселена", каза в неделя администраторът на НАСА Бил Нелсън.

През следващите шест месеца “Джейм Уеб” ще пропътува 1,6 милиона километра, като ще изпраща нефилтрирани изображения на Вселената, документирайки историята на Космоса.

Телескопът ще изследва неизвестни райони в пространството, но освен това той има силата да докаже научните теории за събитията, случили непосредствено след Големия взрив.

Космическият телескоп “Джеймс Уеб” стартира мисията си на 25 декември 2021 г. от базата на Европейската космическа агенция във Френската Гвиана, Южна Америка. Той ще запълни знанията ни за историята на Космоса и това ще бъде гигантски скок напред от точката, достигната от телескопа “Хъбъл”, който беше изстрелян през 1990 г.

Космическият телескоп "Хъбъл" напомни колко е специален с ново изображение