Редки астероиди пренасят несметни богатства в близост до Земята

Природа Цивилизация

Учените изчисляват, че един от двата метални астероида, реещи се в близост до Земята, вероятно съдържа благородни метали на стойност 11,65 трилиона долара.

Група астероиди на фона на Млечния път и Слънцето. 3D космическа илюстрация, елементи от която са предостаени от НАСА.

Скъпоценната космическа скала може да се похвали с повече желязо, никел и кобалт от всички метални резерви на Земята, съобщава MSN.

Двата астероида "може да бъдат възможна цел за добив на астероиди в бъдеще" според новия анализ, публикуван в The Planetary Science Journal.

Минното дело на астероиди придобива популярност сред научната общност, тъй като се смята, че подобен подвиг може да осигури рентабилни източници на метал за колония, базирана на Луната или на Марс, което ще разшири обсега на човечеството, свързан с изследването на Космоса.

Мистериозният обект 16 Психея

Освен това, според математически модел тези уникални плаващи в пространството кълба могат да хвърлят така желаната светлина върху автентичността на друго метално съкровище, към което НАСА ще насочи вниманието си още през 2022 г. - мистериозният лъскав космически глобус, известен като 16 Психея (16 Psyche).

Смята се, че хипнотизиращият за любителите на космонавтиката обект се състои не от почва, дървета и океани, а от хълмове и долини, направени от чист метал. Учените твърдят, че това е останалото ядро на древна скалиста планета, която е била унищожена. Но по-интересното според тях е, че покритото ядро на Земята изглежда по ужасяващо подобен на 16 Психея начин.

16 Психея се превръща в доста гореща тема за дискусии сред учените и защото се предполага, че притежава минерали на стойност 10 000 квадрилиона долара. Но засега експертите не могат да бъдат сигурни от какво е направено странното тяло, преди да го изследват с помощта на космическа мисия. Разстоянието от Земята до 16 Психея е твърде голямо, за да може да се осъществи отдалечен прецизен анализ на спектъра (научен метод, който използва електромагнитни емисионни и абсорбционни сигнали, за да установи състава на даден обект).

16 Психея - големият метален астероид, който хипнотизира любителите на космонавтиката.

Но това само прави данните от "мини психеите" още по-незаменими. Двата астероида могат да предложат първи поглед върху характеристиките на техния загадъчен съименник. Близостта им до нашата планета улеснява учените да улавят спектралната информация за техните скали.

„Възнаграждаващо е, че открихме тези малки психеи толкова близо до Земята“, казва Вишну Реди, доцент в Лунната и планетарна лаборатория на Университета в Аризона.

Въз основа на събраните данни досега, изследователите установяват, че орбиталните блокове са направени от 85 % метал (желязо и никел) и само 15 % силикат (базово съединение в скалите).