Апаратът InSight на НАСА “видя” тихата красота на изгрева на Марс

Наука Природа

Винаги ще имаме този изгрев на Марс, за да го помним.

Тази далечна точка е слънцето, което изгрява на Марс, както се вижда от спускаемия апарат на НАСА InSight, направена на 10 април 2022 г.

© НАСА/JPL

Американската космическа агенция публикува на 13 април в Twitter GIF, който показва Слънцето, докато се движи над хоризонта на 10 април, придружен от вдъхновяващ текст:

“Никога няма да се уморя от изгрева на Марс. Всяка сутрин тази далечна точка се изкачва по-високо в небето, давайки ми енергия за поредната обиколка в слушане на буботенето под краката ми. http://mars.nasa.gov/insight

След стартирането на мисията InSight на 5 май 2018 г. и кацането на Марс на 26 ноември, спускаемият апарат се изправя пред някои предизвикателства, но има и своите триумфи. Неговият инструмент Heat Flow and Physical Properties Package (HP3), наричан „къртица“ (mole), не успява да се забие в повърхността (HP3 е бил предназначен да измерва вътрешната температура на Марс, като прокопава дълбоки дупки в земята). А тази година се е наложило спускаемият апарат да ограничи научните си операции поради натрупалия се дебел слой прах върху слънчевите му панели. Но това дава на учените шанс за нов поглед върху планетата, включително възможност за проследяване на активността на земетресенията.

Мисията на спускаемия апарат на НАСА е била удължена до края на 2022 г. Окончателната крайна дата за InSight ще зависи от разрешаването на проблемите с праха. А когато задачите му приключат, InSight ще може да си почине добре, знаейки, че е допринесъл значително за нашето разбиране за Червената планета, пише CNET. "И винаги ще имаме този изгрев на Марс, за да го помним."