Новини

НАСА е открила по-бърз и по-евтин маршрут до луната – и го е патентовала

НАСА е патентовала нова ефикасна траектория да изпраща малки роботозириани апарати до Луната.

Луната е както съблазнително близко до Земята, така и отдалечена в Космоса: дори десетилетия след края на космическата надпревара, тя остава изключително скъпа и трудна за достигане.

Благодарение на скоро публикувано изобретение от НАСА  пътуването до там става малко по-лесно. Патентът на агенцията  не е свързан с ново устройство или нова линия, а по-скоро цяла траектория – маршрут до Луната, който  би трябвало да спести време, гориво и пари и да повиши научната му стойност.

Технологията не е предназанчена за големи апарати, транспортиращи астронавти или роувъри, а по-скоро за по-малки мисии с ограничен бюджет, които ще служат за ценни наблюдения. Първият космически кораб, който ще използва тази нова орбита може да направи безпрецедентни открития на другата страна на Луната.

The upcoming mission , called "Dark Ages Polarimeter Pathfinder" or "Dapper", is for the first time to record low-frequency radio waves that were emitted in the earliest ages of the universe - when atoms, stars, black holes and galaxies were just beginning to form, and where Scientists may discover the first signals from still invisible dark matter.

Fuel is still necessary to correct orbits and maneuver through space, but every gram a spaceship carries is mass that an engineer cannot invest in other components, such as scientific instruments.

It might seem strange to patent lunar journeys, but Jack Burns , director of the Dapper Mission  said they were no different from other inventions. "It is a creation that is the result of numerical modeling of planetary orbits, he said. So it's intellectual property."