сп. National Geographic - Октомври 2020
National Geographic KIDS - Октомври 2020
В Международния ден на мигриращите птици ви припомняме този материал от брой юни, 2013 г. Той е насочен към това как да спрем избиването на пойни птици, мигриращи през Средиземноморието.
октомври | от редактора
Красимир Друмев
„Великата река тече от планините към морето. Аз съм реката, реката е моето Аз.“
Жените играят все по-активна роля във въоръжените сили – служат на фронта във военни конфликти и като миротворци в горещи точки по света.
В Световния ден на носорга ви припомняме разтърсващия материал от октомври 2016 г. за мрачния свят на бизнеса с рог от носорог и за това как двама южноафриканци могат да застрашат бъдещето на тези животни
Съвременният робот не прилича на C-3PO от „Междузвездни войни“. Вместо това става дума за нов вид робот – много далеч от човека, но въпреки това умен, умел и мобилен.
Днес прочутата през Античността и Средновековието Magna Silva Вulgarica е само блед спомен за гигантските гори от времето на тогавашните българи.
През юли 2018 г. откритието гръмнало в медиите по цял свят: археолози са разкопали древноегипетска „погребална агенция“ дълбоко под пясъците на Саккара, обширен некропол, разположен на бреговете на Нил на около 20 км южно от Кайро.