сп. National Geographic - Февруари 2021
National Geographic KIDS - Февруари 2021
Майките тигри трябва да пазят малките си от хищници, да намират храна и да защитават територията си. Грижите по това да опази тигърчетата и да бъдат те здрави и нахранени отнемат цялото й време. Изследователите не били сигурни как точно мамите тигрици се справят с всички тези задачи. Като съчетали модерните технологии и традиционно проследяване, учените успели да получат уникален поглед към това как мама тигър успява да свърши всичко.
На прасетата им се носи лошата слава, че са мръсни. Това обаче са глупости. Всъщност те са много чисти животни. Разбира се, понякога се въргалят в калта, но това не означава, че няма да се включат в чиста борба без мръсни номера! Мопсовете пък изглеждат и страховити, и сладки едновременно. Но дали мопсовете ще успеят да размажат прасенцата в най-чаровния дуел на всички времена? Ти решаваш.
Джоуъл Сартори, който е фотограф на National Geographic, се е посветил на заснемането на всичките 12 000 вида животни, живеещи в плен на планетата, и е озаглавил проекта си „Фотографски Ноев ковчег“. При всяка фотосесия той работи с гледачи от зоопарковете, акваристи и рехабилитатори на диви животни, за да се чувстват моделите добре и в безопасност. Въпреки това нещата могат да станат малко дивички! Тук ще прочетеш за някои от най-незабравимите моменти за Сартори.
На фона на стадото зебри в Кения тази малка зебра се забелязва лесно: тъмната й козина е осеяна с бели точки! Странната шарка се дължи на рядкото генетично състояние псевдомеланизъм, вследствие на което, вместо цветовете да образуват ивици, се получават точки. Това изобщо не вреди на малкото, кръстено Тира. А другите зебри изглежда не обръщат внимание на странната й окраска. Виж още интересни истории с животни в рубриката „Удивителни животни“.
Какво загрява водата в естествените горещи извори? Колко дълго живее една домашна муха (ако не я размажеш)? Каква скорост може да развие рибата ветроход, която се смята за една от най-бързите в океана? Ако твоите родители не могат да отговорят на тези въпроси, може би не ти, а те трябва да ходят на училище!