сп. National Geographic - Септември 2020
National Geographic KIDS - Септември 2020
Млад ягуар плува през калната река в джунглата. Предстои му дългото пътуване – ще си търси партньорка. Но пътят, по който трябва да мине, е опасен и ще го отведе далеч от гъстата джунгла – сред открити райони и близо до хората. За да му осигурят безопасно пътуване, учените трябва да измислят план. И каква е дръзката им идея? Мрежа от свързани територии, която минава през 18 държави на два континента.
От подслушване на животни до разчитане на звездите, петима изследователи на National Geographic споделят тайни от общуването си със света. Един от тях е инженерът Тофър Уайт, който прикрепва рециклирани мобилни телефони към дървета в отдалечени джунгли по света, за да улови шума от незаконни дървосекачи. Той описва как се опитвал да работи сред рояк пчели.
Хищниците не са само големи и зъбати. Могат да бъдат много малки – като калинките, които се хранят с листни въшки. Или да прибягват до хитри трикове като хищната дървеница, която изстрелва отрова към очите и носа на плячката си. Най-големите хищници на света са сините китове, но куриозното е, че те се хранят с миниатюрен крил, който прилича на скариди.
Всеки път щом на суриката Боб му се доспи, той се сгушва на любимото си място – между лапите на лъвчето Зинзи. Двамата се запознали в зоопарка, в който живеели, след като майките им ги изоставили. Скоро вече се ближели един друг, гонели се и заспивали заедно. Зинзи обичал да се хвърля на игра върху сурикатчето – Боб хуквал да бяга, а после той се опитвал да скочи върху Зинзи! Научи трогателната им история в рубриката „Невероятни приятели животни“.