сп. National Geographic - Юли 2020
National Geographic KIDS - Юли 2020

Илън Мъск изпраща първите астронавти в сряда

27.5.2020 г.

Илън Мъск пуска космически апарат от американска земя в сътрудничество между неговата компания Space X и NASA.

Мъск обаче не е единственият милиардер, който изследва космоса. Ричард Брансън също се вълнува от темата.

Първият тестови полет на космическата компания на британския милиардер Ричард Брансън Virgin Orbit бе неуспешен. В понеделник компанията написа в Twitter, че по време на първата фаза на полета край калифорнийското крайбрежие се е появила аномалия. По време на теста никой не е пострадал. Носител на ракетата е самолетът Boeing 747, който успешно е кацнал в аерокосмическата база в Мохаве, Калифорния.

Според техническия портал The Verge, това е първият опит на компанията да се изпрати ракета в орбита – след шест години разработка. Ракетата не излита направо от земята, а изпод крилото на Boeing 747, което изнася ракетата на височина от около 10 600 метра. От тази височина ракетата LauncherOne би трябвало да се изстреля към небето. Основният двигател трябва да се запали и да изпрати ракетата в орбита.

Virgin Orbit се свързва с компанията на Брансън за космически туризъм, чиято цел е да продава пътувания в космоса.  Virgin Galactic е в жестока конкуренция със съперници като Blue Origin – собственост на основателя на Amazon Джеф Безос или Space X на Илън Мъск, който също възнамерява да изпраща туристи в космоса.

Космическият апарат на Илън Мъск Crew Dragon ще излети тази сряда в 4:33 следобед източно време (23:33 часа българско). В осемнайсетгодишната история на компанията това ще бъде първата мисия на Space X с пътници. NASA поверява на Space X живота на двама от най-опитните си астронавти, Боб Бенкен и Дъг Хърли. Двамата експерти ще летят с Crew Dragon на 110 дневна мисия.