сп. National Geographic - Декември 2020
National Geographic KIDS - Декември 2020

Все повече градове префасонират централните улици в полза на велосипедистите

20.5.2020 г.

Търсенето на е-колела драстично е нараснало

От това печели холандската стартъп компания за колела Vanmoof, която очаква продажби на стойност 100 милиона евро тази година.

В единайсетгодишната история на компанията Тако Карлиър не е получавал толкова много поръчки. Шефът на Vanmoof представи новото поколение високотехнологични колела в края на април и, според собствените му думи, е продал над 10000 бройки по цял свят в рамките на първите три седмици. В Германия продажбите между февруари и април са се увеличили с 226 процента в сравнение с предишната година.

Поради страх от зараза в автобусите и влаковете хората в момента масово използват колела. Карлиър очаква тенденцията да продължи и след кризата с коронавируса: „Силно вярвам, че сме в началото на революция. Благодарение на електронните колела броят на колоездачите ще нарасне. Вече го виждаме в градове като Сан Франциско и Лондон.“

Само преди борени дни например кметът на Лондон обяви, че възнамерява да ремонтира централните улици, така че да поемат десеткратно увеличение в трафика с колела след края на мерките. Немски градове като Берлин също разширяват алеите за велосипедисти за сметка на пътното платно. Ускорител на тази промяна е Covid-19, казва Карлиър. „Всичко, което сме предвидили за следващите десет години, ще се случи за три месеца.“

Карлиър има амбицията да продава електронни колела на милиарди хора. Това може да бъде постигнато само чрез „високо качество на достъпна цена“, казва той. Към момента планът работи. Vanmoof  е повишил четири пъти продажбите си: от 10 милиона евро през 2018 г. на близо 40 милиона евро през 2019 г. Тази година се очаква те да нараснат на 100 милиона. Според компанията продажбите са с 20% повече от планираното от началото на годината. Ако поръчате от Vanmoof днес ще трябва да чакате три месеца.

През 2016 г., когато голяма част от продуктите на  Vanmoof пристигат повредени по време на доставката, компанията решава проблема, като прави една проста промяна: отпечатва телевизор върху кутиите.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. разбрах