сп. National Geographic - Август 2019
National Geographic KIDS - Август 2019

Свръхмодерно генетично изследване предсказва колко ще живеем

16.7.2019 г.

Ново генетично изследване разкрива не само с какви гени сме родени, а как начинът ни на живот им се е отразил, пише вестник Дейли мейл.

Това ще позволи на учените да предскажат с голяма точност дали ще развием определена болест и колко дълго ще живеем. Учените от Университета на Калифорния в Лос Анджелис (UCLA) вече можели да определят не само дали човек е роден с определени мутации, а дали е бил излаган на цигарен дим, метаболитния му статус, както и каква е реалната му биологична възраст.

Новият метод за изследване на гените давал възможност да се предскаже какви са изгледите за здравето на човека и да му се дадат предписания как да подобри шансовете си за избягване на болести.

Досега свръхмодерният тест e бил прилагаn предимно в лаборатории, но автора на статията в Дейли мейл Джонатан Горнал, станал един от първите, подложили се на потребителска версия на теста. Изследванията му стрували 418,88 британски лири и показали, че е в чудесно здраве и със 7 години по-млад, отколкото пише в паспорта му./БГНЕС