сп. National Geographic - Август 2019
National Geographic KIDS - Август 2019

Астрофизици откриха потенциално обитаема планета

21.1.2019 г.

Планетата Бърнард б или GJ 699 b учените считат за потенциално обитаема. Това заявиха Скот Енгъл и Едуард Гинан от американския университет „Виланова“.

Уебсайтът на университета публикува констатациите на астрофизиците. Екзопланетата се върти около звездата Барнард. Според експерти температурата на повърхността на планетата достига -170 °C. Въпреки ниските нива учените допускат съществуването на примитивен живот. Ако на обекта има голямо количество горещ никел или е с желязно ядро, това е възможно. Такава структура е в състояние да регулира геотермалната активност, както съобщава 24СМИ.

Енгъл и Гинан твърдят, че геотермалните езера могат да поддържат „зони на живот“. Това се случва подобно на подземните езера, открити в Антарктида. Сходства експертите фиксират и с температурата на повърхността на ледения спътник на Юпитер - Европа, под повърхността на която може да има течни океани.

Според списание Нейчър, звездата на планетата Барнард б е била открита през ноември 2018 година. Наблюденията на международен екип от изследователи са продължили 18 години. Масата на звездата на Барнард е почти три пъти по-голяма от масата на Земята. Тя се върти около своята червена звезда-джудже за 233 дни и е на същото разстояние от нея като Меркурий от Слънцето. /БГНЕС