сп. National Geographic - Април 2019
National Geographic KIDS - Април 2019

Проучване на Duke University: Канабисът влияе върху спермата

20.1.2019 г.

Канабисът е с най-широко приложение и най-често използваната дрога в света.

Както съобщава Световната здравна организация (СЗО), той се консумира от около 147 милиона души годишно – което се равнява на два процента от световното население. Приемът на опиум или кокаин е само 0.2%.

Изследователи от престижния медицински център на Duke University са открили, че канабисът влияе върху ДНК на сперматозоидите. Резултатите от изследването са публикувани в списание Epigenetics.

„Това, което открихме, е, че влиянието на канабиса върху мъжете и тяхната репродуктивна способност не е без значение и не се равнява на нула. Има нещо в него, което влияе върху генетичния профил на спермата.

Все още не знаем какво точно е, но фактът, че все повече и повече млади мъже във фертилна възраст имат легален достъп до канабис, трябва да се вземе предвид“ – твърди Скот Колинс, един от авторите на изследването.

Все още не е ясно дали наблюдаваните промени са постоянни и как може да бъдат предадени и да повлияят върху развитието на бъдещите деца на тези мъже, коментира Сюзън К. Мърфи, ръководителка на изследването.

В бъдеще проучванията върху по-голяма група мъже ще продължат, за да открият дали структурните промени в ДНК на сперматозоидите може да бъдат обърнати.