сп. National Geographic - Август 2018
National Geographic KIDS - Август 2018

Защо извънземни не са дошли на Земята – едно необичайно обяснение

17.5.2018 г.

Въпросът кой обитава Вселената занимава умовете ни от векове, дори хилядолетия. Ето защо много хора се питат защо досега не сме намерили следи от извънземни видове.

Немският астрофизик Майкъл Хипке има необикновена теория защо това е така: извънземните вероятно буквално не се отделят от своята планета заради голямата й притегателна сила.

За онези от вас, които се чудят защо извънземните не могат да изстрелят ракета, подобно на нас, хората, Хипке предполага: най-вероятно те обитават скалиста екзопланета (супер-Земя) с много по-голяма маса от тази на Земята и затова полетите във Вселената може да са много по-трудни.

Той е качил своите изчисления на уебсайта на Cornell University Library, макар все още да не са официално признат труд. Хипке стига до извода, че на корабите би им бил нужна доста по-голяма подемна сила (съответно и повече гориво), за да излетят от „супер-Земята“.

В крайна сметка пътуването в Космоса би било не само по-скъпо отколкото е на Земята, но и при определени обстоятелства почти невъзможно. Хипке предполага, че вероятно има и алтернативни форми на задвижване, които не са от химическо естество. Това може да е още едно обяснение защо досега кораби на извънземни не са кацали на Земята.