сп. National Geographic - Май 2020
National Geographic KIDS - Май 2020

На наскоро открита планета биха могли да съществуват условия за живот

8.10.2016 г.

Учени направиха още една стъпка в търсенето на извънземен живот, след като откриха планета, на която е възможно да има условия за развитие на познатите ни форми на живот.

Екип от изследователи към Лабораторията по астрофизика в Марсилия смята, че на планетата Проксима Б, която за първи път беше забелязана през август тази година, може да има океани, като водата е възможно да покрива цялата й повърхност на дълбочина до 200 км, пише британският в. „Индипендънт“.

Според учените наличието на течна вода увеличава шансовете на Проксима Б да съществува извънземен живот. Подобното на Земята небесно тяло обикаля Проксима Кентавър - най-близката звезда до нашето слънце, която се намира на 4,22 светлинни години от нас.

Планетата се намира в обитаемата зона на своята звезда, което означава, че би могла да поддържа температури, пригодни за живот. Според учени именно Проксима Б би могла да бъде и първата екзопланета, до която човечеството би могло да изпрати робот. Планетата се намира по-близо до своята звезда, отколкото Земята до Слънцето, но тъй като Проксима Кентавър е червено джудже е значително по-студена от Слънцето. /БГНЕС