сп. National Geographic - Февруари 2021
National Geographic KIDS - Февруари 2021

Как да започнем да гледаме по-положително на живота

24.1.2021 г.

„Начинът по който мислим е умение, което може да се научи и да има драстичен ефект върху качеството ни на живот“, казва здравният специалист Даниеле Касиопо.

Блокирайте негативнaта входяща информация

Социалните медии имат много положителни страни. Те улесняват установяването на важни познанства и връзки или получаването на подкрепа от социалната среда. Но те също така могат да повлияят на душевното ни здраве негативно. Така например прекомерното сравняване с другите, улеснено от социалните медии, може да се отрази на самочувствието ни. Тревожните новини често вредят на позитивното отношение. Поради това откъсването от социалните медии може да ни помогне да се концентрираме върху настоящето и да намали отрицателните ни мисли.

Представяйте си възможно най-добрата версия на себе си всеки ден

Когато си представяте, че сте най-добрата версия на себе си в продължение на пет минути всеки ден в продължение на две седмици можете да подобрите настроението си и погледа си върху живота. С всяко повторение визуализирайте възможно най-добрата версия на себе си по отношение на връзките си, както и на личното и професионалното си развитие. Тази техника ще ви помогне да се концентрирате върху това кой искате да бъдете и тя ще ви даде увереност да постигнете тези цели.

Имайте положително отношение към себе си

Много хора често казват, че са собствения си най-жесток критик. Но трябва да имате предвид, че начинът по който се отнасяте със себе си също влияе върху вашите мисли и чувства. Така че ако съзнателно промените начина по който се възприеманте можете да постигнете положителна промяна. Вместо да си казвате, че не можете да свършите нещо, понеже е прекалено трудно мислете така: „Ще пробвам пак по друг начин.“

 Записвайте си за какво сте благодарни

Записването за какво сте благодарни – в дневник например – може да ви помогне да оцените положителните аспекти на живота си вместо само да се тревожите за проблемите. Благодарността има положителен ефект върху емоционалния живот и междуличностните взаимоотношения и се свързва с по-добро физическо и душевно здраве. Тя също така повишава удовлетвореността и общото ни благосъстояние.

Внимавайте с негативни мисли

За да мислите по-положително трябва най-напред да идентифицириате областите в които сте склонни да сте песимисти. Например това може да е кариерата ви, социалните взаимоотношения или вие самите. Концентрирайте се върху един аспект и съзнателно подходете към него по-оптимистично. Наблюдавайте се и се опитайте да разберете защо сте негативни в тази област. Тези малки промени ще ви помогнат да получите по-положителен поглед върху живота като цяло.

Заобиколете се с положителни хора

Хората, с които прекарвате време имат огромно влияние върху вас. Това означава, че техният мироглед се отразява и на вас. Хората с негативна настройка възпрепятстват схващането ви, че можете да подобрите или овладеете дадена ситуация. Положително настроените хора от друга страна ви карат да се надявате на добри резултати – дори и когато ви е трудно.

Бъдете постоянни

Тези техники и навици в крайна сметка ще са ви лесни, ако ги практикувате редовно – за предпочитане всеки ден. „Промяната на начина по който мислим е умение, което може да се научи и може да има драстичен ефект върху качеството ни на живот“, казва здравният специалист Даниеле Касиопо.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. разбрах