Авторите от Jones Graduate School of Business, Rice University в Тексас са анализирали данни от 1172 компании, които са били събирани в продължение на 19 години. Резултатът: уникалните стратегии на компаниите изглежда са систематично свързани с шефове, които имат уникални имена.
По-ранни изследвания са разглеждали връзката между стратегическите решения и типа характер, ценности, опит и демографски характеристики на мениджъра – но не и в съотношение с името им. Според авторите обаче името на човека е „неговото основно определение” и влияе върху начина на мислене и действия, и не на последно място – върху самоувереността.
Според учените често именно компаниите с шеф с необикновено име се различават от останалите.
Хора с нестандартни имена често считат себе си са по-уникални, креативни, специални и по-интересни от своите равнопоставени. Особено мениджърите имат самоувереността да предадат това усещане и на околните и да се отличат от другите чрез своите действия, твърдят авторите – това влияе върху склонността им да избират нетрадиционни стратегии.
Компаниите, които се стремят към иновативна стратегия поради това трябва да се стремят да наемат шеф с различно име, считат авторите.