сп. National Geographic - Септември 2020
National Geographic KIDS - Септември 2020

Изпълнителните директори с необичайни имена е по-вероятно да прибягват до нестандартни стратегии

16.9.2020 г.

Изпълнителни директори с необичайни имена е по-вероятно да предприемат необичаен подход към бизнеса. Това показва ново дългосрочно проучване.

Авторите от Jones Graduate School of Business, Rice University в Тексас са анализирали данни от 1172 компании, които са били събирани в продължение на 19 години. Резултатът: уникалните стратегии на компаниите изглежда са систематично свързани с шефове, които имат уникални имена.

По-ранни изследвания са разглеждали връзката между стратегическите решения и типа характер, ценности, опит и демографски характеристики на мениджъра – но не и в съотношение с името им. Според авторите обаче името на човека е „неговото основно определение” и влияе върху начина на мислене и действия, и не на последно място – върху самоувереността.

Според учените често именно компаниите с шеф с необикновено име се различават от останалите.

Хора с нестандартни имена често считат себе си са по-уникални, креативни, специални и по-интересни от своите равнопоставени. Особено мениджърите имат самоувереността да предадат това усещане и на околните и да се отличат от другите чрез своите действия, твърдят авторите – това влияе върху склонността им  да избират нетрадиционни стратегии.

Компаниите, които се стремят към иновативна стратегия поради това трябва да се стремят да наемат шеф с различно име, считат авторите.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. разбрах